Navestad v Berg 2 28.08.2024

 

Onsdag 28.08.2024: Navestad v Berg 2

Denne dagen var det opprinnelig oppgjøret mellom Eika Krapfoss og Gresvik 2 jeg etter hvert hadde begynt å titte mest på, men heldigvis dobbeltsjekket jeg en ekstra gang utpå formiddagen, og da hadde kampen forsvunnet fra dagens kamper på NFFs sider. Det var ingen informasjon å finne fra noen av klubbene, men jeg satset på at kampen ikke hadde forsvunnet uten grunn, og valgte å gjøre om på planene. Senere viste det seg ganske riktig at kampen hadde fått ny dato i slutten av september. Innen den tid hadde jeg uansett bestemt meg for at kveldens kamp ville bli Navestad sin hjemmekamp mot Berg 2. For tredje dag på rad busset jeg oppover med en FFK-kompis, men mens jeg skulle til Navestad, skulle han til Mobakken for å se Borgen v Kråkerøy, som var en av de andre kampene jeg hadde vurdert.

Det var imidlertid ikke så altfor lenge siden jeg var på Mobakken, mens jeg ikke hadde sett på Navestadbanen på godt over et år, så det var noe av bakgrunnen for mitt valg. Etter å ha byttet buss oppe ved St. Olavs voll i Sarpsborg, hoppet min kompis av i nærheten av Mobakken mens jeg ble med videre ned mot Bede, der jeg ankom Navestadbanen med drøyt fem minutter til avspark. 7. divisjon Østfold avdeling 3 ble toppet av Idd 2 med 28 poeng på sine 11 kamper hittil. De lå à poeng med toer Hafslund, men sistnevnte hadde også spilt to kamper mer. De hadde også Inter Halden som lå fire poeng bak tetduoen. Ett poeng bak der igjen fulgte Navestad, med Aremark ytterligere ett poeng bak. Derfra var det en luke ned til Berg 2 som sto med 16 poeng på tolv kamper.

Navestadbanen viste seg nok en gang å være et trivelig sted å se fotball på herlig naturgress, og her skulle de fremmøtte få god underholdning i løpet av de første 45 minuttene. Allerede i kampens andre minutt ble Navestads Patrick Hunstad spilt gjennom, og han gjorde ingen feil da han sendte vertene i føringen 1-0. Samme mann doblet også ledelsen kun tre minutter senere, og jeg begynte å ane en aldri så liten målfest. I kampens tolvte minutt headet Didrik Klipper inn reduseringen til 2-1 for Berg-reservene, med kun tre minutter senere gjenopprettet Patrick Hunstad tomålsledelsen samtidig som han noterte seg for hattrick. Målkalaset fortsatte, for kun sekunder senere svarte gjestene, men Markus Olaussen var nok litt heldig med sitt frispark fra like utenfor 16-meteren, mens Navestad-keeperen var langt mindre heldig da han slapp ballen mellom bena slik at det sto 3-2.

Som om ikke det var nok, dunket Olav Brennvall inn utligningen til 3-3 på bakre stolpe etter tjue minutters spill, og to minutters tid senere hadde Berg 2 snudd kampen da Didrik Klipper headet inn sitt andre og sørget for borteledelse 3-4 etter halvspilt førsteomgang. Navestad-keeperen ba på det tidspunktet om å bli byttet ut, til protester fra lagkamerater og lagledere, men da Berg i det 35. minutt økte ledelsen til 3-5 etter at et innlegg gikk via en Navestad-spiller og i mål, hadde sisteskansen fått nok og gikk rett og slett av. En av innbytterne mente han hadde slitt med en vond tommel, men uansett måtte en ny mann ta over keeperhanskene for hjemmelaget. På overtid fikk Patrick Hustad kjempet inn sitt fjerde og redusert til 4-5 for vertene, men det var slett ingen fornøyd Navestad-gjeng som tok pausepraten ute på gressmatta.

De hadde startet bra, men falt veldig sammen, og presset ble til tider helt fraværende utover i førsteomgangen. Nå manet de hverandre til innsats og forsikret hverandre om at dette skulle de snu greit i den andre omgangen. Slik gikk det ikke, og selv om Navestad prøvde, hadde også Berg 2 sine muligheter. Da vi nærmet oss halvspilt omgang, oppsto det et voldsomt håndgemeng som blant annet endte med at Berg fikk en spiller utvist, men heller ikke det klarte Navestad å utnytte til sin fordel i løpet av tiden som gjensto. Etter målfesten i første omgang, ble vi nemlig vitne til en målløs andreomgang, og dermed endte det 4-5. Selv om bussen var forsinket, rakk jeg med nød og neppe å bytte til Fredrikstad-bussen ved St. Olavs voll, der jeg igjen havnet på samme buss som min kompis som hadde sett Kråkerøy valse over Borgen på Mobakken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Navestad v Berg 2 4-5 (4-5)
7. divisjon Østfold avd. 3
Navestadbanen, 28 August 2024
1-0 Patrick Hunstad (2)
2-0 Patrick Hunstad (5)
2-1 Didrik Klipper (12)
3-1 Patrick Hunstad (15)
3-2 Markus Olaussen (16)
3-3 Olav Brennvall (21)
3-4 Didrik Klipper (23)
3-5 Marius Myrvold (og, 35)
4-5 Patrick Hunstad (45+2)
Att: 38 (h/c)
Admission: Free

Next game: 30.08.2024: Vallens IF v Svarteborg FK
Next norwegian game: 31.08.2024: Fredrikstad v Odd
Previous game: 27.08.2024: Torp v Askim Fotball 2

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg