Hafslund v Skiptvet 03.04.2024

 

Onsdag 03.04.2024: Hafslund v Skiptvet

Jeg hadde faktisk lurt litt på om jeg denne kvelden skulle ta meg en tur for å se på NM-semifinalen i innebandy mellom Slevik og Greåker, men nok en gang var det ikke helt overraskende fotballen som vant, selv om det igjen dreide seg om en treningskamp. Oppe på Hafslundbanen skulle nemlig Hafslund måle krefter med Skiptvet før de to lagene skulle gå løs på seriespill i hver sin 7. divisjons-avdeling. Dermed var det bare å komme seg med bussen mot ‘den andre byen’, hoppe av ved Hafslund Hovedgård og traske ned på ‘øya’ og bort til Hafslundbanen, der det ble spilt en aldersbestemt kamp på kunstgresset idet jeg ankom.

Mens Hafslund slet i bunnen av fjorårets 6. divisjon, hadde Skiptvet vært laget som holdt best følge med Greåker 2 i tittel kampen i deres 7. divisjons-avdeling. Nå var jeg litt spent på styrkeforholdet mellom de to, og etter hvert kom smårollingene seg av kunstgressbanen og overlot til de to klubbens A-lag (jeg skulle jo som tidligere nevnt gjerne sett gressbanen ved siden av i bruk fortsatt). Om det ikke skulle bli fullt like kaldt som det var på Skogstrandbanen kvelden før, skulle det i hvert fall bli temmelig friskt også på Hafslundbanen denne kvelden etter at sola gikk ned, så jeg satset på å bli servert spill som varmet. Det gjorde i hvert fall hjemmelaget sitt ytterste for å levere.

Hafslund gikk ut i hundre og headet inn 1-0 allerede før minuttet var passert, og de fortsatte bare å dundre på. Skiptvet fikk rett og slett skikkelig bakoversveis den første drøye halvtimen, og det var først og fremst på Hafslunds høyreside at de skapte voldsomme problemer for bortelaget. Flere av målene kom etter raid oppover høyrekanten, og med ti minutter til pause sto det hele 6-0. Det var også stillingen ved sidebyttet, og jeg hadde for lengst begynt å spekulere i om Hafslund virkelig kunne bli å regne med i sin avdeling i år. Det skal sies at Skiptvet fort kunne fått et mål eller to i første omgang, men også Hafslund kunne scoret flere. Spørsmålet var nå om jeg også ville få se like mye nettsus etter pausen.

Svaret på det siste var nei, men i det 52. minutt reduserte Skiptvet med et skudd som snek seg forbi Hafslund-keeperen. Hafslund svarte imidlertid umiddelbart der de fikk rett i angrep og scoret. Skiptvet ropte på offside, men fikk ingen gehør for sine protester, og dermed sto det 7-1. Etter dette døde kampen rett og slett litt hen sammenlignet med det jeg hadde fått se før pause, og det ebbet ut uten flere nettkjenninger. Ut fra denne kampen kunne det virke som om i hvert fall Hafslund var i rute i forkant av serieåpningen. Fornøyd med dagens dont spaserte jeg tilbake mot Hafslund Hovedgård, der jeg etter hvert kunne komme meg på en varm buss som skysset meg hjemover.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Hafslund v Skiptvet 7-1 (6-0)
Friendly
Hafslundbanen kunstgress, 3 April 2024
1-0 (1)
2-0 (15)
3-0 (19)
4-0 (24)
5-0 (30)
6-0 (35)
6-1 (52)
7-1 (53)
Att: 10 (h/c)
Admission: Free

Next game: 05.04.2024: Begby v Torp
Previous game: 02.04.2024: Skogstrand v Inter Halden

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg