Gresvik v Torp 24.05.2024

 

Fredag 24.05.2024: Gresvik v Torp

Jeg hadde også denne fredagen tittet på et par mulige destinasjoner i Sverige, men da det ikke ble noe av, var det en av kampene her hjemme i Østfold-kretsen som tiltrakk seg min interesse. I Trondalen var det duket for publikumskamp når Gresvik skulle ta imot Torp til kamp om poeng i 5. divisjon, og det var dit jeg bestemte meg for å dra. Det er ikke alltid det passer så godt med bussene når jeg skal dit, og ofte krever det at jeg må gå fra Gressvik torg, som er et stykke å gå. På veien traff jeg imidlertid en bekjent som kom kjørende forbi og som tilbød seg å svippe meg opp til Trondalen, samtidig som han også forklarte meg en snarvei som jeg tenkte kunne komme godt med senere.

Det hadde også vært diverse opplegg for barn før kampen, og det var allerede en god del folk til stede; ikke minst barnefamilier. Det var frivillig 50 kroners inngangsbillett med forskjellige premier å vinne, og jeg vippset mitt bidrag kort tid etter ankomst. Gresvik var jo meget nære et nedrykk i fjor, da de reddet plassen etter en særdeles spesiell kamp i siste serierunde, men jeg har hatt god tro på at de denne sesongen ville kjempe noe høyere på tabellen. De sto nå med 11 poeng på sine sju kamper, og var favoritter mot et nyopprykket Torp-lag som fortsatt sto uten poeng i årets 5. divisjon.

Favorittstempelet til Gresvik ble ikke mindre da jeg så at Torp stilte med en utespiller i mål. Deres vanlige førstekeeper er ute med korsbåndskade, og keeperen som hittil i år har voktet buret har vært på lån fra Lisleby, og når de nå selv hadde fått skade på sin(e) keeper(e) hadde han blitt kalt tilbake dit. Jeg har i lengre tid hørt personer i flere klubber snakke om hvor vanskelig det er å finne keepere for tiden, og også Torp-trener Terje Jonassen kunne nå bekrefte at det hadde vist seg alt annet enn enkelt å finne en erstatter. Dermed måtte Joakim Olsen ta ansvar ved å ta på seg keeperhanskene og gå i målet.

Torp holdt ut i ti minutter før nullen sprakk, og det var et skudd fra Vetle Jørgensen som åpnet scoringsballet og sørget for hjemmeledelse 1-0. Gresvik måtte imidlertid vente til det 33. minutt før de doblet ledelsen, men da var det etter fint spill at Alexander Arnesen kunne styre inn 2-0. En annen spiller jeg har latt meg imponere litt av ved flere anledninger er Samuel Martinsen, og det var han som fem minutter senere økte Gresviks ledelse med en fantastisk scoring. Han skrudde et frispark inn i det bortre krysset, og dermed sto det 3-0, som også var stillingen ved pause. Gresvik så nokså komfortable ut, mens Torp nå virkelig hadde en jobb å gjøre.

Det var imidlertid gjestene som fikk den første skikkelige sjansen etter hvilen. Torp fikk et frispark, og kaptein Andreas Jonassen fyrte fra distanse, men hans skudd ble med nød og neppe reddet nede ved stolperota. Noen få minutter senere fikk de i stedet ytterligere en i fleisen da Gresvik spilte seg gjennom og Vetle Jørgensen økte til 4-0 med sitt andre for kvelden. I det 73. minutt tegnet Muhammed Jamal Saaty seg på scoringslista da han økte til 5-0, og på overtid satt Patrick Lien spikeren i kista da det var fritt frem bak hos Torp og han kunne fastsette sluttresultatet til 6-0. Nå valgte jeg å benytte snarveien jeg hadde blitt tipset om, og idet jeg kom ned på Gamle Ålevei kom det sannelig også en buss mot Fredrikstad.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Gresvik v Torp 6-0 (3-0)
5. divisjon Østfold
Trondalen, 24 May 2024
1-0 Vetle Jørgensen (11)
2-0 Alexander Arnesen (33)
3-0 Samuel Martinsen (38)
4-0 Vetle Jørgensen (60)
5-0 Muhammed Jamal Saaty (73)
6-0 Patrick Lien (90+3)
Att: 121 (h/c)
Admission: 50 NOK (optional)

Next game: 25.05.2024: Selbak v Drøbak/Frogn
Previous game: 23.05.2024: Yven v Navestad

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg