Fredrikstad v KFUM Oslo

 

Mandag 05.07.2021: Fredrikstad v KFUM Oslo 

En ny uke, og nye kamper, og denne dagen betød det ny FFK-kamp på Fredrikstad Stadion, der rødbuksene skulle ta imot KFUM Oslo. Siden sist hadde FFK vært på besøk hos Ranheim og kjempet med seg ett poeng derfra, men nå var det på tide med en seier igjen. KFUM var imidlertid i god form, og sto med seks strake kamper uten tap. Tidligere fotballpresident Per Ravn Omdal hadde fortsatt lånt min plass i losjen til Høili, mens jeg ville nøye med med oppladning i restauranten. Der skulle jeg denne gang få selskap av min kompis Jon Erik, og han plukket meg opp og kjørte oss inn til byen, der vi tuslet en tur langs bryggepromenaden. Idet vi kom ut i solsteken, var det som å gå inn i en bakerovn, og vi vurderte en øl på Havnelageret, men der var uteserveringen temmelig fullstappet, så vi valgte å traske bort til stadion og heller ta en øl til maten på restauranten.

Der kunne vi flotte oss med god mat i form av den som denne dagen var en deilig gryte, og deretter rett oppmerksomheten mot det som skulle skje ute på banen. Da det nærmet seg kampstart, tok jeg med meg Jon Erik opp til gjengen hos Høili, der jeg også traff på min far. Vi ble stående å samtale litt med den gamle FFK-kjempen Åge Johansen, som også hadde vært til stede da jeg så kamp på Torp en uke tidligere. Majoriteten av de fremmøtte virket å være optimister på FFKs vegne, men var klar over at det kunne bli en tøff oppgave – ikke minst så lenge FFK fortsatt savnet spillere som Jakob Lindström og Henrik Kjellsrud Johansen.

Det var Kåffa som startet best, og hadde et par farligheter. Først måtte FFK-keeper Håvar Jenssen i aksjon, og deretter snek en avslutning seg like utenfor hans stolpe. Etter 25 minutter fikk imidlertid Fredrik Dahl kjempetreff fra rundt tjue meter, og ballen suste inn i det lengste hjørnet bak Jenssen. 1-0, og et unisont sukk fra de lokale runget over stadion. Etter dette hevet FFK seg, men det var lenge en frustrerende kamp for hjemmelaget. Riki Alba misbrukte en stor mulighet før pause, og det sto 0-1 halvveis. FFK virket noe mer direkte etter hvilen, men det tok en stund før det løsnet. Jeg er ikke den eneste som har undret meg voldsomt over hva Love Reuterswärd må gjøre for å få sjansen i FFK, eller hva han har gjort galt, men det var lett å høre at forventningene steg blant folket rundt oss da han gjorde seg klar til å byttes inn etter en snau time. Men så…

Før de rakk å sette innpå svensken, fikk FFK en corner som ble headet i mål av Nicolai Solberg. 1-1! Reuterswärd var for øvrig umiddelbart et uromoment, og en halvtime ut i andreomgangen hadde FFK også snudd kampen. Thomas Drage skjøt på volley fra rundt 12 meter, og Kåffa-keeperen måtte melde pass. 2-1, og nå som Kåffa måtte frem, hadde FFK flerede gode muligheter til å avgjøre kampen en gang for alle. Da så ikke skjedde, lot de seg igjen bli presset bakover i sluttminuttene, og på overtid kan de takke Mads Nielsen for at de ikke igjen surret bort poeng på overtid. Mads Nielsen reddet med dagens lengste fot helt inne på streken, og kort etter kunne FFK juble over tre poeng. Vi kunne deretter bare komme oss tilbake til bilen i det som nå var et skikkelig skybrudd

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Fredrikstad v KFUM Oslo 2-1 (0-1)
1. divisjon
Nye Fredrikstad Stadion, 5 July 2021
0-1 Fredrik Dahl (26)
1-1 Nicolay Solberg (69)
2-1 Thomas Drage (76)
Att: The maximum 2 000 allowed
Admission: Free

Next game: 06.07.2021: Sarpsborg FK v Askim Fotball
Previous game: 03.07.2021: Sprint-Jeløy v Drøbak/Frogn

More pics

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg