August-tur 2018

Da er det på tide med 2018/19-sesongens første store fotballtur, og jeg flyr over fredag 10. august. Selv om ikke alt er 100% spikret ennå, begynner jeg nå å få en grei anelse om hvordan turen kan bli:

Fredag 10. august:
Ascot United v Camberley Town (FA Cup)
Overnatting v/ Winnersh Triangle, like utenfor Reading

 

Lørdag 11. august:
Sunderland RCA v Ryhope CW (FA Cup)
Overnatting i Sunderland

 

Søndag 12. august:
Coventry United v Rugby Town (FA Cup)
Overnatting i Romford (drar dit ned etter kamp)

 

Mandag 13. august:
Chelmsford City v Dulwich Hamlet (Conference South)
Overnatting i Romford

 

Tirsdag 14. august:
Shepshed Dynamo v Walsall Wood (MFL Premier)
Overnatting i Shepshed.
* Dersom Shepshed Dynamo spiller uavgjort i sin bortekamp mot Worksop Town i FA Cupen, blir det i stedet omkamp her denne dagen. Om så ikke skjer, er fingrene krysset for at Walsall Wood også unngår omkamp, for i motsatt fall blir det nok ingen kamp i Shepshed denne dagen, og jeg vil bli sittende med en bindende hotellreservasjon der.

 

Onsdag 15. august:
Abergavenny Town v Monmouth Town (Welsh League Div 2)
Overnatting i Newport

 

Torsdag 16. august:
Appleby Frodingham v Clay Cross Town (CML North)
Overnatting i Scunthorpe

 

Fredag 17. august:
Wroxham v Great Yarmouth Town (ECL Premier)
Overnatting i Norwich

 

Lørdag 18. august:
Dodworth Miners Welfare v Frecheville (Sheffield County Senior League Premier)
Overnattingssted foreløpig usikkert. Vil nok dra sørvestover etter kamp, og overnatte et praktisk sted med tanke på kampen dagen etter (kanskje Bristol, Newport, Cardiff e.l. – må se hvor langt ned jeg kan komme meg uten at det også blir FOR sent). Har nå en refunderbar booking i Newport.

 

Søndag 19. august:
Barry Town United v Bala Town (Welsh PL)
Overnatting i Bristol

 

Mandag 20. august:
Whitchurch Alport v 1874 Northwich (NWCL Premier)
Overnatting i Moston, Manchester

 

Tirsdag 21. august:
Rochdale v Barnsley (League One)
Overnatting i Moston, Manchester

 

Onsdag 22. august:
Cromer Town v Buxton (Anglian Combiantion Div 2)
Overnatting i Norwich

 

Torsdag 23. august:
Ser ut til å bli nok en ‘revisit’ til Easington Colliery v Durham City (Northern League 2)
Overnatting i så fall et sted i nordøst, kanskje i Newcastle-området?

 

Fredag 24. august:
Mickleover Sport v North Ferriby United (NPL Premier)
Overnatting i Derby

 

Lørdag 25. august:
Jeg luter mot Steeton v Atherton LR (NWCL 1 North)
Overnatting i så fall i Shipley

 

Søndag 26. august:
Avventer flere kamper og håper på noe interessant i FA Cupen (eller kanskje til og med Sunday League) denne søndagen. Hvis ikke kan det bli Cardiff Met v Caernarfon Town (Welsh PL), men om jeg skal være ærlig er det ikke mye i UK som frister meg mindre enn Cardiff Met. Har booket hotell i Romford, så vil uansett reise dit ned og overnatte der med tanke på neste dag. Det spørs om jeg rekker å få med meg en av søndagskampene i den årlige Welsh Cup? Kanskje vil det være noe i FA Cupen..?

 

Mandag 27. august:
BH Monday, og etter at Northern League nok en gang viste seg upålitelige på denne dagen i fjor, vil jeg nok være tilbake i London (overnatting i Romford) for en dobbel eller muligens til og med en trippel. Det ser ut til å kunne bli:
11.00: AFC Hayes v CB Hounslow United (CCL Premier)
15.00: Slough Town v Dulwich Hamlet (Conference South)
19.45: En MULIG ‘revisit’ til Barkingside v Southend Manor (Essex Senior League)

 

Tirsdag 28. august:
St. Just v West Cornwall (Cornwall Combination)
Overnatting i Camborne

 

Onsdag 29. august:
Littletown v Wakefield City (West Riding County Amateur League Premier)
Overnatting i Dewsbury

 

Torsdag 30. august:
Fotballfri? Ser an eventuelle alternativer. Cardiff Met v Caernarfon Town er en mulighet, men det er lite av anlegg i UK som frister meg mindre, så jeg vil avvente.

 

Fredag 31. august:
Også her vil jeg avvente, selv om jeg har kikket på Aberystwyth Town v Llanelli Town (Welsh PL). Pga lang reisevei dagen etter kan det bli noe helt annet.

 

Lørdag 1. september:
Tilbury v Basildon United (Isthmian 1 North)
Overnatting i Brussel (jeg drar direkte fra kamp til St. Pancras hvor jeg tar Eurostar-toget)

 

Søndag 2. september:
En belgisk dobbel?
15.00 Berchem Sport v Bocholt
20.00 Kortrijk v Genk
Overnatting i Antwerpen
* Jeg føler selv at jeg er god på planlegging, men det er kanskje først og fremst gjeldende i UK? Når jeg nå stikker tåa ut i fremmed farvann, ser jeg allerede at det er ting jeg burde ha avklart før jeg bestilte omveien via Belgia. Ikke minst gjelder dette situasjonen rundt Berchem Sports herlige hjemmebane Ludo Coeckstadion, der jeg en stund har ønsket å unnagjøre min belgiske debut. Allerede dagen etter at Eurostar-tog og overnatting i Belgia var bestilt, ble jeg nemlig tipset om at man for tiden bedriver en omfattende «renovering» av anlegget. I den forbindelse fant jeg dette sjokkerende bildet som viser at deler av anlegget allerede er jevnet med jorden (og senere fant jeg en video som viser at kun hovedtribunen står igjen)! Usigelig trist! Jeg får rett og slett ta en tur ut dit på morgenen og kikke for å se om det er verdt det eller om jeg velger meg en annen kamp som første del av den mulige dobbelen denne dagen.

 

Søndag 3. september:
Hjemreise fra Brussel

Om det blir slik, vil turen i så fall se slik ut. Men som sagt, det er et par dager der endringer er sannsynlig.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg