April-tur 2017

Med knappe to uker til avreise, begynner det så smått å nærme seg min store april-tur – en utvidet påsketur, om du vil. Som vanlig har det vært et voldsomt puslespill, med en rekke utfordringer og vanskelige valg som må gjøres. Jeg tror imidlertid at det nå begynner å ta en slags endelig form, i hvert fall hva tiden frem til og med søndag 23. april gjelder.

Torsdag 6. april:
Witton Albion v Spalding United (NPL 1 South)

Jeg flyr over til Manchester denne formiddagen, og skulle opprinnelig tilbringe dagen med en venninne i St. Helens. Men da denne kampen ble flyttet, fristet den umiddelbart, og jeg har nå fått “tillatelse” til å heller komme på besøk på mandagen. Overnatting i Lostock Gralam, nær Northwich.

Fredag 7. april:
Brandon United v Esh Winning (Northern League 2)

Bunnoppgjør i Northern League Division Two, der jeg gjør mitt fjerde(!) forsøk på å se kamp ved Welfare Ground i Brandon. I så tilfelle er det vel kanskje passende at dette vil bli min bane nummer 400 i den engelske pyramiden. Noe spesielt er det også at denne ligakampen er identisk med kampen jeg hadde planlagt å se da jeg på forrige tur igjen ble offer for avlysning i Brandon. Overnatting i Durham.

Lørdag 8. april:
Albion Rovers v Stranraer (Scottish League One)

Med tidlig søndagskamp i Aberdeen dagen etter, vil jeg ta meg dit opp allerede på lørdag og finne noe på veien dit opp. Albion Rovers er både fristende og praktisk i så måte, og selv om jeg også vil sjekke kampene i den skotske Junior-pyramiden (West Region har ennå ikke offentliggjort sine kamper den dagen, mens jeg allerede har kikket på Sauchie Juniors), spørs det om det ikke blir Albion Rovers og et besøk ved Cliftonhill. Etter kamp blir det uansett reise opp til Aberdeen, der jeg overnatter.

Søndag 9. april:
Aberdeen v Rangers (Scottish Premiership)

Storkamp i “utposten” Aberdeen, og etter kampen vil jeg ta toget ned til Glasgow for å overnatte der.

Mandag 10. april:
Fotballfri

Jeg vil tilbringe dagen sammen med og overnatte hos min venninne i St. Helens.

Tirsdag 11. april:
Cinderford Town v Cambridge City (Southern League Premier)

Jeg tar en svipptur ned til Gloucestershire for å se dette bunnoppgjøret i utkanten av Forest of Dean. Overnatting i Gloucester.

Onsdag 12. april:
Coxhoe Athletic v Sunderland West End (Wearside League)

Turen går tilbake til det nordøstlige England, der jeg besøker Coxhoe Athletic. Overnatting i Darlington.

Torsdag 13. april:
Campion v Dronfield Town (NCEL 1) – revisit

Denne kampen markerer starten på årets store Easter Hop, som vil by på 13 kamper – både i NCEL og NWCL. Jeg må innrømme at Bottesford Town v Cleethorpes Town i divisjonen over nå nok frister litt mer enn en revisit til Campion, men jeg har allerede booket full pakke for NCEL-delen av arrangementet, så da blir jeg vel å finne der i Bradford-ghettoen denne torsdagskvelden. Overnatting i Calder Grove i utkanten av Wakefield, i regi av Groundhop UK.

Fredag 14. april:
11.00 Garforth Town v Staveley Miners Welfare (NCEL Premier)
14.30 Harrogate Railway Athletic v Pickering Town (NCEL Premier) – revisit
17.30 Knaresborough Town v Pontefract Collieries (NCEL 1)

Jeg følger det offisielle Easter Hop-programmet – inkludert gjensynet med Harrogate RAs hjemmebane Station View. Overnatting igjen i Calder Grove i utkanten av Wakefield.

Lørdag 15. april:
11.00 Rossington Main v Hall Road Rangers (NCEL 1)
14.00 Armthorpe Welfare v Hemsworth Miners Welfare (NCEL Premier)
18.00 Selby Town v Penistone Church (NCEL 1)

Nok en dag der jeg følger Hop-programmet, og samtlige er nye destinasjoner for meg denne dagen. Ser spesielt frem til et besøk hos Selby Town. Overnatting igjen i Calder Grove, Wakefield.

Søndag 16. april:
11.30 Ashton Athletic v Squires Gate (NWCL Premier)
14.45 Ashton Town v Stockport Town (NWCL 1)

Årets East Hop forflytter seg vestover til NWCL-land, og jeg tar med meg de to kampene i Ashton-in-Makerfield før jeg hopper av og dropper kampen i Runcorn Town (v Barnton), der jeg allerede har vært. En revisit hadde ikke vært meg imot, men føler jeg må være litt sosial også når jeg skal overnatte hos min venninne i St. Helens.

Mandag 17. april:
11.00 Atherton Collieries v AFC Darwen (NWCL Premier) – revisit
15.00 Trafford v Colwyn Bay (NPL 1 North)
17.45 Maine Road v Abbey Hey (NWCL Premier)

Årets Easter Hop fortsetter, og jeg vil nok ta med meg en revisit til Atherton Collieries før jeg setter kursen mot Traffords hjemmebane Shawe View (mens Hop-arrangementet besøker West Didsbury & Chorlton). Deretter vil jeg igjen slutte meg til det offisielle arrangementet, og forhåpentligvis klare å ta meg til Brantingham Road i tide til kampstart på kampen som avslutter årets Easter Hop. Overnatting hos min venninne i St. Helens.

Tirsdag 18. april:
Ilfracombe Town v Fremington (North Devon League Premier)

En lang reise ned til utposten Ilfracombe på Devons nordlige kyst, der Marlborough Park har vært på min radar en stund. Overnatting i Ilfracombe, der jeg kan avbestille frem til noen dager i forkant, i tilfelle den voldsomme reiseveien plutselig skulle virke veldig lite fristende.

Onsdag 19. april:
South Normanton Athletic v Holbrook Sports (East Midlands Counties League)

Jeg hadde store problemer med å bestemme meg mellom Houghton Main og South Normanton Athletic, men falt til slutt ned på sistnevnte. Overnatting i Alfreton.

Torsdag 20. april:
Chadderton v City of Liverpool FC (NWCL League Cup, semi final 2nd leg)

I påvente av flere alternativer hadde jeg vel så smått begynt å belage meg på kamp hos Holmer Green, men takket være blant annet tidligere avlysninger har det nå kommet til flere opsjoner den siste uka. Jeg heller nok nå mot Chadderton, og da vil det være naturlig med overnatting i Manchester/Oldham-området (jeg vil denne gang være klok av skade når jeg nå vet at ManU har hjemmekamp denne dagen, slik at jeg vil forsøke å unngå overnatting i sentrale Manchester og hordene av brautende fotballturister som nok vil regjere der).

Fredag 21. april:
Norwich City v Brighton & Hove Albion (Championship)

Jeg håpet i det lengste å kunne ta turen over til Belfast denne dagen, for der å ta en svipptur ned over grensen for å se Dundalk, men dette må nok utgå. Da kampen på Carrow Road ble flyttet til fredag, så jeg på den som et godt alternativ, men det vil være avhengig av om jeg klarer å sikre meg en billett. Overnatting i så fall i Norwich.

Lørdag 22. april:
Newhall United v Cromford (Midland Regional Alliance)

Etter å ha slått fra meg Belfast-drømmen denne helgen, kikket jeg først og fremst på Marine v Buxton, men hotellprisene i nordvest (både Liverpool- og Manchester-traktene) er av en eller annen grunn uhyrlige denne dagen. Og da Newhall United – som en stund har vært på min radar – ble oppført med hjemmekamp på der nylig publiserte april-programmet til MRA, ble jeg fristet. Overnatting foreløpig ikke booket.

Søndag 23. april:
Foreløpig usikkert

Overnatting i Reading, og jeg belaget meg egentlig på en fotballfri dag. Imidlertid er det kanskje lov å håpe på at Edmonton & District Sunday League fortsatt holder det gående og at de denne dagen vil ha en kamp berammet på historiske Henry Barras Stadium – en tradisjonsrik kamparena som ligger inne i en offentlig park i nord-London.

Hva gjelder mandag 24. april og videre fremover, er det foreløpig usikkert, og det vil kun by på spekulasjoner da denne uka nok vil bli preget av playoff på step 3/4. Hjemreise er foreløpig ikke bestilt, så det gjenstår også å se hvor lenge jeg blir.
 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg