Romjuls- og nyttårstur 2016/17

Min store romjuls- og nyttårstur nærmer seg med stormskritt, og med avreise grytidlig mandag morgen (2. juledag) er det vel på tide å presentere det kampprogrammet, som fortsatt kan bli gjenstand for en endring eller to. Ikke minst har nyttårsaften skapt voldsom hodebry, men slik ser reiseruta ut (med noen bilder fra noen av destinasjonene, lånt fra diverse nettsider, i tillegg til et par av mine egne bilder):
 

Mandag 26/12:
Wingate & Finchley v Staines Town (Isthmian Premier)
 

Mangelen på tog og offentlig annen transport gjør at jeg er nokså ‘fanget’ i London-området, og dobbelen jeg tidlig blinket meg ut er ikke lenger tilgjengelig etter at Oakwood flyttet sin kamp fra mandag formiddag til tirsdag. Derfor vil jeg nok nå nøye meg med én kamp, og det blir etter all sannsynlighet Wingate & Finchley v Staines Town. Hotell i Croydon.

 

Tirsdag 27/12:
Jeg går for følgende trippel:
11.30: Walton & Hersham v Westfield (CCL Premier)
15.00: AFC Croydon Athletic v Cray Valley PM (SCEL Premier)
19.45: Binfield v Ascot United (Hellenic Premier)
 

Som ellers på turen, er det bare å krysse fingrene for at værgudene ikke stikker kjepper i hjulene. Overnatting igjen i Croydon. Bildet er fra Stompond Lane, hjemmebanen til Walton & Hersham.

 

Onsdag 28/12:
Brandon United v Esh Winning (Northern League 2)
 

Spennende bunnkamp i Northern League, og dette er vel fjerde gang jeg planlegger besøk hos Brandon United.. Noe betryggende at også Darlington Railway Athletic v Northallerton Town har dukket opp som et alternativ i samme divisjon, i tilfelle problemer. Overnatting i Newcastle.

 

Torsdag 29/12:
Lincoln United v Basford United (NPL 1 South)
 

Ikke overraskende ble det til slutt Lincoln United og en visitt til Ashby Avenue. Hotell i Nottingham, der det viste seg å være langt billigere å sikre seg overnatting enn i Lincoln denne dagen (samtidig som Carlton Town vil være backup i tilfelle problemer).

 

Fredag 30/12:
Gresley v Stocksbridge Park Steels (NPL 1 South)
 

Jeg lot meg friste til å falle ned på Gresley, som bør bli et interessant bekjentskap. Hotell i Burton-on-Trent.

 

Lørdag 31/12:
Fortsatt uvisst. Kan kanskje bli…
A)
12.00: AFC Wulfrunians v Sporting Khalsa (MFL Premier)
15.00: AFC Bridgnorth v Willenhall Town (WMRL Premier)
B)
12.00: AFC Wulfrunians og noe annet..
C)
12.00: Purton v Fairford Town (Hellenic 1 West)
15.00 Highworth Town v Tuffley Rovers (Hellenic Premier)
D)
Nøyer meg med én kamp et annet sted..
 

En dag som allerede har voldt en god del hodebry, selv om det er nok å velge i på vei ned til London, der jeg har booket hotel i Cranford, rett ved Heathrow. Hver gang jeg tror jeg har funnet en dobbel, blir kampene flyttet på. Og slik klubbene tilsynelatende blir mer og mer besatt med 13.00 som tidspunkt for avspark ved tidlig kampstart (i stedet for f.eks 12.00), vanskeliggjør det selvsagt slike dobbel-planer. En dobbel med Molesey og Met Police utgikk da de nå også starter likt. Deretter fant jeg naboene Old Wulfrunians (spiller i WMRL 1) og AFC Wulfrunians som spiller omtrent rett ved siden av hverandre, og med kampstart henholdsvis 12.00 og 15.00, trodde jeg planen var lagt….men det var før også AFC Wulfrunians fant ut at de også ville spille klokka 12.00, slik at jeg og flere andre groundhoppere vendte oppmerksomheten mot andre muligheter. De er det imidlertid ikke mange av om man reiser kollektivt, men en av de to sistnevnte vil med nød og neppe kunne la seg kombinere med føniks-klubben AFC Bridgnorth…og kanskje klarer jeg også å overtale min groundhopper-kjenning Russ (mannen bak bloggen ‘The Wycombe Wanderer’) til å gå for denne og gi meg skyss slik at det også blir mindre stress…samt en langt raskere reise ned til London etterpå. I motsatt fall vil jeg kunne gå for Wiltshire-dobbelen Purton / Highworth Town, som skal kunne la seg gjøre med buss. Føler jeg for en litt mindre stressende dag, kan jeg velge å kun se én kamp…f.eks Alvechurch eller Thurrock. Time will show! Bildet er fra Castecroft Stadium (AFC Wulfrunians).
NB! Mens jeg skrev dette, fikk jeg melding av en groundhopper som vil se Old Wulfrunians kl 12.00 og deretter er annen kamp klokka 15.00 (muligens Leicester Road), og han har nå tilbudt meg skyss, slik at det er et særs aktuelt alternativ.

 

Søndag 1/1:
Hampton & Richmond Borough v Hemel Hempstead Town (Conference South)
 

Det er så godt som full runde i Conference, og jeg velger meg denne kampen på The Beveree. Overnatting skjer igjen i Cranford, rett ved Heathrow.

 

Mandag 2/1:
Heller nå mot følgende dobbel (og mulig trippel):
11.30: Dorking v Chessington & Hook United (CCL 1)
15.00: Godalming Town v Three Bridges (Isthmian 1 South)
Om jeg føler for det den dagen, kan det også bli en revisit til:
19.45: Dagenham & Redbridge v Braintree Town (Conference Premier)
 

Her avhenger det både av værgudene og også av om jeg fikk besøkt Walton & Hersham. Hvis ikke vil jeg nok gjøre en vurdering den dagen, og muligens velge å endre planene. Og så spørs det også om jeg orker/gidder å ta med meg kveldskampen da det medfører en nesten to timers reise tilbake til vest-London og sen retur til mitt hotell som jeg har booket i Cranford ved Heathrow. Bildet er fra Weycourt (Godalming Town)

 

Tirsdag 3/1:
West Auckland Town v Shildon (Durham Challenge Cup)
 

Har jeg valgt riktig når jeg valgte bort ligakamp hos Thurrock for å se grevskapscup i West Auckland? Hmmm…jeg håper det. Det bør uansett bli bra, og artig også med et gjensyn med Shildon. Hotell er booket i Bishop Auckland – eller nærmere bestemt i Tindale-området mellom Bishop Auckland og West Auckland, der jeg igjen tar inn på Premier Inn hotellet rett ved Bishop Aucklands hjemmebane.

 

Onsdag 4/1:
Blyth Town v Team Northumbria (Northern League 2)
 

Jeg falt omsider ned på kampen i Blyth, selv om min kompis Lee Stewart advarer mot et kjedelig anlegg, for han forteller også at Blyth Town er et lag det er artig å se på. Overnatting i Newcastle.

 

Torsdag 5/1:
Doncaster Rovers v Portsmouth (League Two)
 

Torsdag er som kjent ensbetydende med særdeles magert kampprogram, og ikke overraskende har jeg ikke funnet alternativer til denne kampen, slik at det blir en ‘revisit’. Hotell i Doncaster.

 

Fredag 6/1:
Newark Town v Bilsthorpe (CML North)
 

En meget uheldig og irriterende konsekvens av Ely Citys avansement i FA Vase var at kampen jeg blinket meg ut denne fredagskvelden (Mildenhall Town v Ely City). Dermed var det tilbake til planleggingsstadiet, og jeg har vært meget usikker. Hibernian v Dundee United (Scottish Championship) ble vurdert, men det faktum at jeg misliker begge disse klubbene, gjorde at jeg i stedet tok en ny vurdering av CML-kampen i Collingham, der Newark Town banedeler med…ganske riktig; Collingham FC. Overnatting skjer igjen i Doncaster.

 

Lørdag 7/1:
Goole v Lancaster (NPL 1 North)
 

Etter først å ha vurdert en visitt til Dodworth Miners Welfare, forsvant deres kamp fra kampprogrammet, men jeg har likevel flere godbiter å velge mellom. Det var ikke noe enkelt valg, og lenge lutet jeg mot Brodsworth Welfare (mot Doncaster Daef Trust i Doncaster & District FA Cup) med Goole som plan B, men en ørliten skepsis til denne lokale cupen gjør at rollene nå er reversert slik at jeg nok velger meg Goole. Ellers er også Selby Town og AFC Bentley blant de som har blitt vurdert…sammen med Cradley Town, som nok er en temmelig usannsynlig destinasjon nå da hotell er booket i Doncaster for tredje natt på rad.

 

Søndag 8/1:
Middlesbrough v Sheffield Wednesday (FA Cup)
 

Dessverre ingen søndagskamper i f.eks FA Vase, men da jeg hørte rykter om at banedelende AFC Hinckley sitt avansement førte til at ‘baneeier’ Heather St. John’s ville spille sin ligakamp denne søndagen, fikk jeg et visst håp…som dessverre viste seg falsk da deres kamp mot Leicester Road nylig ble omberammet til mars 2017! Dermed måtte jeg skuffet igjen ta en kikk på et program der førstelagskampene utelukkende består av et knippe (etter min mening) temmelig uinteressante kamper i FA Cupen. TV-selskapene overrasket vel ingen da de igjen serverte den samme gamle kjipe suppa når vi trekningen av 3. runde hadde blitt unnagjort og TV-kampene skulle velges. Etter å ha ristet av meg skuffelsen, ser jeg at søndagen i det minste byr på en god mulighet til å i hvert fall få huket av for et besøk på Riverside i Middlesbrough. Billettene ble lagt ut for salg onsdag 21/12, og, og jeg fikk uten problem sikret meg en billett. For fjerde natt på rad blir det overnatting i Doncaster.

 

Mandag 9/1:
Team Northumbria v Stockton Town (Ernest Armstrong Memorial Cup)
 

Jeg ventet i det lengste med å bestille hotell, i påvente av ytterligere alternativer som ikke har kommet, og dermed blir det tilsynelatende Team North….og ny overnatting i Newcastle. For ordens skyld; denne cupen er en cup for klubbene i Northern League Division Two.

 

Tirsdag 10/1:
Wellingborough Town v Harborough Town (UCL Premier)
 

Etter at denne dagen skapte en del hodebry og sørget for vansker med å bestemme meg for en kamp på en meny med en rekke fristende destinasjoner, dukket plutselig denne kampen opp, og en tur til Dog & Duck ble umiddelbart blant de mest aktuelle alternativene. Det er nemlig greit å gjøre et besøk her mens jeg kan, da Wellingborough Town etter sigende står i reell fare for å bli hjemløse ved sesongslutt da eieren av anlegget har utløst en klausul. Det betyr for øvrig også exit for banedelende AFC Rushden & Diamonds, men mens sistnevnte antas å greit kunne klare å finne seg en ny bane å spille på, mener Wellingborough Towns eiere at en exit for dem vil kunne bety kroken på døra. Hotell (som kostet skjorta og vel så det!) i Wellingborough.

 

Onsdag 11/1:
Penrith v Newcastle Benfield (Northern League 1)
 

Jeg lutet lenge mot lokaloppgjøret Barnton v Witton Albion i Cheshire League før kampen i Penrith plutselig dukket opp. Nå ser det derimot ut til å kunne bli Cumbria og Penrith, og hotell i Penrith er booket. Det kan imidlertid avbestilles fem til 8/1, slik at jeg kan vurdere eventuelle omkamper i FA Vase og se hva som dukker opp (selv om de fleste nok vil spilles på tirsdagen).

 

Torsdag 12/1:
Reading v QPR (Championship)
 

Med fare for å gjenta meg selv, er torsdag ofte en ussel dag hva kamputvalg angår, og det var til slutt bare å innse at intet annet ville dukke opp, slik at det blir min første ‘revisit’ til min gamle tumleplass i Reading. Overnatting i Reading.

 

Fredag 13/1:
Caernarfon Town v Denbigh Town (Cymru Alliance)
 

En tur til det nordvestlige Wales, og det er bare å se frem til besøket i Caernarfon, som også ser ut til å være en svært idyllisk plass. Hotell for lengst booket i Caernarfon.

 

Lørdag 14/1:
Ripon City v Rothwell (West Yorkshire Amateur League Division Two)
 

En rekke fristende destinasjoner har blitt vurdert, men da WYAL så sent som for et par dager siden publiserte kampprogrammet frem til 14. januar, var det etter at jeg i flere dager har ventet spent for å se om Ripon City var listet opp med hjemmekamp i løpet av min tur. Det har de fått denne dagen, og det spørs om det ikke derfor blir en lang tur opp til Ripon (i North Yorkshire – nord for Harrogate) og overnatting et eller annet sted i Yorkshire-traktene….muligens i Bradford, faktisk.

 

Søndag 15/1:
Westfield United v Southey Wolves (Sheffield & District U18 League)
 

Planla lenge å reise hjem denne dagen, men så vil nå ikke skje. Jeg registrerer at Conference sin egen hjemmeside har listet opp Whitehawk v Dulwich Hamlet (FA Trophy) som søndagskamp, men så lenge den alle andre steder figurerer som lørdagskamp tar jeg ikke det for god fisk. Det spørs om informasjonen jeg fikk for kun et par dager siden da er av større interesse. Etter å ha levd i den tro at Millmoor (ja, Rotherham Uniteds gamle hjemmebane) står og forfaller i påvente av riving, fikk jeg vite at det faktisk er en klubb som bruker den som hjemmebane i Sheffield & District U18 League, og etter det jeg kan se så stiller Westfield United sågar to lag i denne ligaen, og begge bruker visst Millmoor. Dermed kan jeg meget trolig ende opp med å benytte søndag formiddag til å ta meg ned til Rotherham for å ta en kikk på ståa ved Millmoor. Overnatting fortsatt ikke booket.

 

Mandag 16/1:
Herne Bay v Dover Athletic (Kent Senior Cup)
 

Hjemreise søndag ble først utsatt til mandag grunnet flyprisene, og da det så enda bedre ut på tirsdagen ble den til slutt utsatt med enda en dag. Det var bare å bestille før jeg falt for fristelsen til å ta med meg også en tirsdagskamp. Jeg er mest fristet av Herne Bay v Dover Athletic i Kents grevskapscup. Da togpasset går ut dagen før, vil det være mest ideelt med overnatting i London-området for å begrense reiseutgiftene til Heathrow dagen etter. Men jeg er litt redd for ekstraomganger, som vil kunne forkludre det å rekke siste tog. Vil tygge på denne et par dager.

Da er det bare å begynne å pakke! God jul og godt nyttår!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg