14.11.2016: En kikk på Seddon Street (Middlewich Town)

 

Mandag 14.11.2016: En kikk på Seddon Street (Middlewich Town)

Jeg befant meg i Cheshire i forbindelse med kamp hos Winsford United, og da jeg få minutter før klokka to steg av et steinkast fra puben Golden Lion i Middlewich, der jeg hadde booket overnatting, var det fortsatt en times tid til innsjekking. Derfor benyttet jeg anledningen til å gjøre noe jeg uansett hadde planlagt; nemlig å ta en kikk på Middlewich Towns hjemmebane Seddon Street. Takket være et innlegg på en groundhopper-blogg, hadde jeg blitt oppmerksom på at de hadde fasiliteter som må sies å være nokså enestående for non-leagues step 8. Det så ut til at man i klubbhuset nå var opptatt med å arrangere bingo, om man skal dømme etter både skiltet på utsiden og de grå kvinne-frisyrene jeg skimtet toppen av der jeg snek meg forbi vinduene og inn gjennom den åpne porten.

Det som først slo meg var som sagt at dette må være det klart beste anlegget i Cheshire League Division One. Begge kortsidene byr kun på såkalt hard standing, men midt på den ene langsiden står en meget karakteristisk og fjong tribune. Tilskuerne som velger å se kampen herfra må entre den via en av de små trappene som befinner seg i hver sin ende ende, og opphøyd fra bakken har de to rader med plastseter til disposisjon. Det spesielle er at man rett under seg har to innbytterbenker som er bygget inn i tribunen, og om man skal dømme ut fra finerplatene og plankene som hadde blitt spikret fast i gulvet oppe på tribunen, kan det tyde på at noen har opplevd å ende opp nede på innbytterbenken etter å ha gått gjennom gulvet. På motsatt langside er det også en tribune, og dette er et noe mindre overbygg i mur, som dog er noe merkelig plassert delvis bak ytterligere to sammenhengende laglederbenker i mur. Jeg lurte først på om det var en erstatning for de andre laglederbenkene, men det skulle ikke overraske meg om lagene rett og slett benytter samtlige – med lagene på hver sin side av banen.

Middlewich Town har en historie som kan spores tilbake til klubben Middlewich Athletic, som i hvert fall eksisterte siden 1912. Denne klubben tok i 1952 plass i det som da het Mid-Cheshire League, som de vant ved fem anledninger i perioden frem til 1975, før de prøvde seg i den ikke lenger eksisterende Cheshire County League (som i 1982 slo seg sammen med Lancashire Combination og dannet dagens North West Counties League). I 1985 var de tilbake i Mid-Cheshire League, men i 1996 tok de steget opp i North West Counties League, der de spilte tre sesonger i denne ligaens andredivisjon før de slo seg sammen med Middlewich Town Youth og tok navnet Middlewich Town. Noen kilder oppgir derfor dette som klubbens stiftelsesår, men uansett: samtidig returnerte klubben igjen til Mid-Cheshire League.

Denne ligaen endret i 2007 navn til Cheshire League, og Middlewich Town fortsatte å kjempe i toppen noen år, før det for noen år siden begynte å gå litt tyngre, og våren 2014 rykket de ned i ligaens andre nivå etter å ha endt sist. Der befinner de seg fortsatt, og det betyr altså at de spiller på det som er non-leagues step 8 – eller nivå 12 totalt om man vil. Jeg tar gjerne en tur tilbake hit for å se kamp en gang i fremtiden, men nå var det på tide å forlate sjarmerende Seddon Street for å spasere tilbake til Golden Lion og vente på at de åpnet, slik at jeg kunne sjekke inn og rette fokus mot kveldens kamp i Winsford.

 

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg