Utvidet påsketur – mars 2016

Etter mye planlegging, nøye vurdering og en god del hodebry, ser det ut som om min reiseplan nå er klar. Det har i løpet av de siste ukene blitt gjort noen endringer her og der, og reiseruta vil nå se slik ut:

Fredag 11. mars:
Long Melford v Hadleigh United (Eastern Counties East League Premier Division)

Etter at Readings kamp i Brighton måtte omberammes grunnet nok en god sesong i FA Cupen, var det tidlig klart at Long Melford var det mest realistiske alternativet. Overnatting bød på litt hodebry da det ikke akkurat er flust med overnattingssteder i Long Melford, og mon tro om ikke siste buss tilbake til “sivilisasjonen” (i dette tilfellet Sudbury og togstasjonen der) hadde avgang rundt klokka 19.20! Etter å ha snakket med en venninne fra Coggeshall, vil hun nå være med på kamp slik at jeg også har skyss, og jeg overnatter hos henne.

Lørdag 12. mars:
Stonehouse Town v Newent Town (Gloucestershire Northern Senior League Division One)

Jeg ser virkelig frem til denne, selv om jeg vil måtte dra med meg bagasje på kamp. Overnatting i Wolverhampton, og jeg setter kursen dit etter kampslutt.

Søndag 13. mars:
Wolverhampton Wanderers v Birmingham City (Championship)

En søndag med mer enn kun PL-fotball vil bli benyttet til å besøke Molineux. Overnatting i Wolverhampton.

Mandag 14. mars:
West Didsbury & Chorlton v Abbey Hey (North West Counties League Premier Division)

Turen går nordover til Manchester, og et nytt bekjentskap i NWCL. Overnatting i Manchester.

Tirsdag 15. mars:
Worsbrough Bridge Athletic v Hemsworth Miners Welfare (Northern Counties East League Division One)

Jeg valgte meg opprinnelig kamp hos Desborough Town, og overnatting lokalt i Desborough, men kampen forsvant plutselig fra programmet, og har tydeligvis blitt flyttet til uken etter. Dermed måtte jeg se meg om etter andre alternativer, og heldigvis lot hotellbookingen seg kansellere. Etter nøye vurdering har jeg valgt meg et besøk hos Worsbrough Bridge Athletic, der jeg skulle vært allerede i begynnelsen av september. Den gang fikk man i løpet av min tur problemer med flomlysene som førte til utsettelse av flere hjemmekamper, og omsider flyttet klubben til Grimethorpe. Etter flere måneders eksil på den gamle hjemmebanen til ikke lenger eksisterende Grimethorpe Miners Welfare fikk man imidlertid fikset flomlysene ved hjelp av lokale myndigheter, og nokså plutselig og overraskende returnerte de til sin egen Park Road. Overnatting i Barnsley.

Onsdag 16. mars:
Accrington Stanley v Wycombe Wanderers (League Two)

Også her var jeg lenge usikker, og ventet på at en virkelig fodbit skulle dukke opp. Om ikke hotellprisene (nok en gang!) hadde vært så stive i Frome den dagen, kunne jeg nok sett for meg at Frome Town ble min destinasjon, men jeg benytter anledningen til å krysse av for nok et FL-stadion. Overnatting i Blackburn.

Torsdag 17. mars:
Hall Road Rangers v Worsbrough Bridge Athletic (Northern Counties East League Division One)

Det dukket etter hvert også opp et par andre alternativ, men da det mest fristende alternativet var langt sør, valgte jeg å slå meg til ro med Hall Road Rangers – ikke minst da turen går nordover til Skottland dagen etter. Overnatting i Hull.

Fredag 18. mars:
Falkirk v Rangers (Scottish Championship)

Min groundhopper-kompis (og ivrig Rangers-supporter) Anthony skal ha klart å fikse meg billett i borteseksjonen. Overnatting i Glasgow.

Lørdag 19. mars:
Kamp 1: Hill of Beath Hawthorn v Linlithgow Rose (SJFA East Region Super League)
Kamp 2: Kl. 17.15 Raith Rovers v Hibernian (Scottish Championship)

Jeg ventet lenge på offentliggjøringen av denne helgens kampprogram for den skotske Junior-pyramiden (som jeg nok en gang får understreke at ikke har noen verdens ting med aldersbestemt fotball å gjøre), og jeg har valgt meg kampen i Hill of Beath, i den sørlige utkanten av Cowdenbeath. Den skal kunne la seg kombinere med dagens andre kamp, da det nok skal gå an å få en taxi til å skysse meg til Stark’s Park med i hvert fall en halvtime til gode til avspark. Overnatting i Glasgow.

Søndag 20. mars:
Dundee United v Dundee (Scottish Premier League)

Jeg gikk jo som kjent(?) glipp av Dundee-derbyet på Dens Park på min forrige tur, grunnet innstilte tog som følge av skade på kjøreledninger, og det er noe som har irritert meg siden. Selv om Tannadice Park nok ikke er like gjev som Dens Park, så er det en fin mulighet til å få med seg et Dundee-derby likevel. Det kan jo bli et av de siste på en god stund. Overnatting i Glasgow.

Mandag 21. mars:
Jarrow Roofing v Morpeth Town (Northern League Division One)

Jeg hadde allerede bestemt meg for Binfield v Flackwell Heath i Hellenic League, før jeg så den omberammede Northern League-kampen Marske United v Washington. Overnatting i Middlesbrough ble booket, men så sent som to dager før avreise så jeg at kampen i Marske nok en gang ble flyttet; denne gang da de skulle være vertskap for Jeff Stelling’s MEN United kampanje mot prostatakreft. Dermed var det bare å bite i det sure eplet og anse pengene for tapt, og se meg om etter andre alternativer. Valget falt på en annen kamp i samme liga; nemlig Jarrow Roofing v Morpeth Town. Overnatting i Newcastle.

Tirsdag 22. mars:
Pelsall Villa v Littleton (Midland League Division One)

Pelsall Villa er en av flere destinasjoner i West Midlands som jeg en stund har ønsket meg til, så gjenstår det å se om det vil svare til forventningene. Jeg var faktisk inne på tanken å kansellere min hotellreservasjon da jeg så at Swanage Town & Herston nå har blitt satt opp med hjemmekamp denne dagen, men reservasjonen var bindende…og uansett er det kanskje greit å spare Swanage-besøket til kveldene er enda lysere og fotoforholdene bedre. Overnatting i Wolverhampton.

Onsdag 23. mars:
Petersfield Town v Northwood (Southern League 1 Central)

Også denne dagen har voldt meg en god del hodebry; ikke minst med tanke på den lange reisen ned til Cornwall dagen etter. Slik sett ville kanskje Larkhall Athletic vært mer gunstig rent reisemessig, men jeg falt til for hovedtribunen til Petersfield….om den fortsatt fremstår som på bilder jeg har sett. Overnatting i Portsmouth.

Torsdag 24. mars:
St. Austell v St. Blazey (SWPL Premier Division)

Det er klart for årets ‘Easter Hop’, som vil foregå i South West Peninsula League (SWPL), og ha base i St. Austell. Selv har jeg booket tre netters overnatting i Truro. Årets ‘Hop’ innledes med hjemmekamp hos tittelforsvareren.

Fredag 25. mars:
Kamp 1: Kl. 11.00 Plymouth Parkway v Elburton Villa (SWPL Premier)
Kamp 2: Kl. 15.00 Liskeard Athletic v Dobwalls (SWPL 1 West)

Jeg har altså komponert en egen dobbel som alternativ til trippelen som den offisielle SWPL Easter Hop vil følge. Det kan bli endring i planene denne dagen om jeg skulle bli tilbudt skyss, men for å være helt ærlig så synes jeg nå at ovennevnte dobbel er minst like gjev og fristende som den offisielle trippelen. Overnatting i Truro.

Lørdag 26. mars:
Kamp 1: Kl. 10.30 Sticker v Wadebridge Town (SWPL 1 West)
Kamp 2: Kl. 15.00 Truro City v Sutton United (Conference South)

Siste dag av SWPL Easter Hop, men jeg har lyst til å besøke Truro Citys hjemmebane Treyew Road før den jevnes med jorden ved sesongslutt, og velger derfor en egen vri. Det skal imidlertid la seg gjøre å kombinere den med dagens første kamp i arrangementet, før jeg busser tilbake mot Truro. Overnatting også i Truro.

Søndag 27. mars:
Fotballfri

Jeg vil nok har mer enn nok med å ta meg den lange veien opp fra Truro til London, der jeg vil posisjonere meg foran mandagens kamper.

Mandag 28. mars:
Kamp 1: Kl. 11.30 Chertsey Town v Ashford Town (Mx) (CCL Premier)
Kamp 2: Kl. 15.00 Walton & Hersham v Dorking Wanderers (Isthmian League 1 South)
Kamp 3: Kl. 19.45 Millwall v Burton Albion (League One)

Påskemandag er en av dagene som gjerne er ensbetydende med at man kan finne seg både to og tre kamper i blant annet hovedstadsregionen, og så også denne gang. Jeg sjekket og dobbeltsjekket diverse kombinasjoner for å se om mine forslag lot seg gjøre med kollektivtransport, men så bestemte man seg etter hvert for at Horsham-derbyet (Horsham YMCA v Horsham, som var mitt opprinnelige valg som første kamp) skulle flyttes fra klokka 11.00 til klokka 14.00. Det er ikke første gang Horsham YMCA gjør slikt på disse dagene der resten av deres liga har tidlig avspark, og man kan jo undre seg hvorfor. Uansett måtte jeg gjøre om på planene, og det var tydelig at toppkampen hos Dulwich Hamlet ikke lot seg kombinere med noen av de øvrige alternativene, slik at også den måtte byttes ut. Jeg endte til slutt opp med ovennevnte trippel, der Chertsey har et klassisk stadion, og hvor Walton & Hersham igjen omgis av rykter om snarlig forestående flytting fra Stompond Lane. Så det er vel greit å besøke mens man kan. Overnatting i London.

Tirsdag 29. mars:
Cowes Sports v Newport (IoW) (Wessex League Premier Division)

Jeg hadde opprinnelig blinket meg inn på Worsbrough Bridge Athletic (som nå uansett blir besøkt tidligere på turen) samtidig som noen av Division Two-oppgjørene i Northern League fristet, men fristelsen av derbyet på Isle of Wight ble etter hvert for stor. Overnatting i Southampton.

Onsdag 30. mars:
Oughtibridge War Memorial v North Gawber Colliery (Sheffield & Hallamshire County Senior League Premier Division)

Jeg hadde vel slått meg til ro med at jeg denne dagen skulle besøke Brandon United. Men senest nå på mandag så jeg at Oughtibridge-klubben hadde blitt satt opp med hjemmekamp denne dagen. En spennende destinasjon, og nok en ny liga å stikke stortåa uti. Jeg har hatt et par dager der jeg virkelig har hatt problemer med å bestemme meg, men endte til syvende og sist opp med at Brandon United tross alt vil være enklere å besøke på et senere tidspunkt…spesielt med tanke på antall midtukekamper. Overnatting i Sheffield.

Torsdag 31. mars:
Walsall Wood v Rocester (Midland League Premier Division)

Turens siste kampdag vil finne sted i West Midlands, der jeg endelig skal få besøke Walsall Wood. Overnatting skjer igjen i Wolverhampton, og hjemreisen foregår fredag kveld. Puh!!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg