20.08.2015: En kikk på Bournville Recreation Ground (Cadbury Athletic)

Jeg befant meg igjen i Birmingham, der jeg var på vei til en av byens sørlige drabanter for å se Northfield Town spille hjemmekamp. Men to stasjoner før Northfield hoppet jeg av på Bournville stasjon for å foreta en planlagt liten utflukt til Cadbury Athletics hjemmebane, Bourneville Recreation Ground. Dens popularitet blant stadion-entusiaster skyldes først og fremst den fantastiske cricket-paviljongen bak det ene målet, og den er kjent for å være en del av anlegget til Cadburys berømte sjokoladefabrikk, som ligger rett ved siden av. Det var da tydeligvis slutt på arbeidsdagen for en rekke personer jeg møtte som kom ut fra de forskjellige byggene her. Faktum er at hele Bournville egentlig ble bygget opp rundt Cadburys enorme sjokoladefabrikk, som i 1879 flyttet bedriften hit og bygget opp en hel liten landsby tilknyttet virksomheten.

 

Cadbury Athletic er da opprinnelig også bedriftslaget til sjokoladefabrikanten, og det er synd at de for tiden ikke har mulighet til å benytte sin egen hjemmebane. Mangelen på flomlys gjør nemlig at de ikke kan spille sine hjemmekamper her i Midland Football League Division One, og derfor banedeler de for tiden hos sin nabo Pilkington XXX. Sistnevnte er rett i nærheten av Kings Norton jernbanestasjon (som er stasjonen mellom Bournville og Northfield), og jeg hadde også planlagt en liten kikk der. Dessverre strakk ikke tiden helt til, og jeg dro i stedet rett mot Northfield.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg