29.03.2015: Fotball-“sightseeing” i Blackpool

 


Jeg befant meg i Blackpool, der jeg hadde base i forbindelse med søndagskamp i Fleetwood. Før jeg tok trikken opp til Fleetwood, benyttet jeg imidlertid anledningen til å ta en liten kikk rundt Blackpool FCs hjemmebane Bloomfield Road. Etter å ha tatt trikken ned til holdeplassen St. Chad’s og spasert den korte veien opp til stadionet, kunne jeg med selvsyn registrere at det virkelig har virkelig skjedd saker og ting her siden jeg så Blackpool v Wolves helt på tampen av 2008.

 

Den gang var anlegget en delvis byggeplass med kun to faste tribuner samt en tredje midlertidig ståtribune under åpen himmel. Jeg fikk heller ikke surret meg til å ta en kikk på statuen av Stan Mortensen den gang, og siden den gang har man også reist en statue av en annen klubblegende – nemlig Jimmy Armfield. Med min lille rundtur rundt Bloomfield Road unnagjort slentret jeg mot trikkeholdeplassen Manchester Square, hvorfra jeg tok trikken nordover igjen.

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg