21.07.2014: Fotball-“sightseeing” i Manchester

 

Mandag 21.07.2014: Fotball-“sightseeing” i Manchester

Turen gikk østover med tuben mot Ashton-under-Lyne, og selv om jeg hadde tenkt å kjøre rett forbi bestemte jeg meg nærmest på impuls for å likevel hoppe av på holdeplassen Etihad Campus, som betjerer City of Manchester Stadium. Etter å ha krysset over og tatt meg opp trappesystemet kunne jeg beskue Manchester Citys hjemmebane – i hvert fall på utsiden, der jeg unnet meg en drøy halv runde rundt anlegget før jeg returnerte til metroholdeplassen og fortsatte ferden østover.



 



Jeg hoppet av i Droylsden, der klubben med samme navn spiller på Butcher’s Arms. Denne ligger i Market Street, rett rundt hjørnet fra metroens holdeplass. Mens jeg kikket meg rundt utenfor så jeg at portene stå åpne, og jammen var ikke banemannen i full gang med klipping av gressmatta mens et av styremedlemmene drev forefallende ryddearbeid ved anlegget. Sistnevnte svarte at joda, selvsagt kunne jeg få kikke meg rundt og knipse noen bilder inne på deres stadion. Tydeligvis syntes han kun det var stas at klubben ble gjenstand for slik oppmerksomhet, for han la ut om stadionet og dets historie, samt klubben og deres tanker før sesongstart. Noe slikt hadde man man aldri funnet hos Manchester City! Droylsden hadde jo en fryktelig sesong i Northern Premier League Premier Division i 2013/14, og sto fortsatt uten ligaseier da 38 kamper var spilt. Med seier i siste serierunde endte de med statistikken 2-3-41 (målforskjell 40-182), og med usle 9 poeng hadde de hele 44 poeng opp til sikker plass. Mange spådde at klubben var i fritt fall og også ville rase gjennom NPL Division One North kommende sesong. Men jeg ble fortalt at nytt managerteam og nye spillere har ankommet, og man håper å kunne konsolidere denne sesongen for på sikt å spille seg opp igjen.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg