Norge v England 02.06.1993

Onsdag 02.06.1993: Norge v England

Med England på besøk på Ullevål kunne jeg ikke annet enn å ta turen inn til Oslo, og en engelsk kompis hadde ordnet meg en billett i borteseksjonen. I den forbindelse ble det selvsagt også planlagt en kveld på byen dagen før, og jeg hadde avtalt å møte ham på Paleet, men da jeg kom dit var stedet under beleiring av politiet som var i kamper med engelskmenn på innsiden og som pepret politiet med glass og annet skyts – til og med en strippestang som hadde blitt revet ned oppe i andre etasje og kastet ut av vinduet ned på snuten. Politiet nektet meg å gå inn, samtidig som min kompis ikke fikk komme ut, så det ble en del venting før jeg omsider fikk tak i billetten.

Vel, nok om det… Etter denne heftige oppladningen var det en viktig kamp som ventet på Ullevål, og Norge lå godt an til å kvalifisere seg til VM i USA, til tross for at det gjensto noen vriene kamper. Vi kjenner jo alle til hvordan det til slutt gikk, så det er neppe nødvendig å repetere. Det samme gjelder vel denne kampen, der Øyvind Leonhardsen og Lars Bohinen klarte å overliste Chris Woods og sørget for hjemmeseier 2-0.

Revisit:
Norge v England 2-0 (1-0)
1994 World Cup qualification – UEFA group 2
Ullevål Stadion, 2 June 1993
1-0 Øyvind Leonhardsen (42)
2-0 Lars Bohinen (48)
Att: 22 256
Programme: 20 kr

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg