Fredrikstad v Eik 27.05.1984

Søndag 27 .04.1984: Fredrikstad v Eik

Kanskje hadde jeg vært på FFK-kamp tidligere, og når sant skal sies er jeg vel ganske sikker på at jeg som barn ble tatt med på Fredrikstad Stadion på et tidligere tidspunkt, men dette er den første kampen jeg har et vagt minne fra, og der jeg som 11-åring selv dro på kamp med en nabo og kompis. På dette tidspunktet bodde vi på midten av 1980-årene 2-3 år på Torp, og med hele min fars familie fra Fredrikstad (eller for de lokale; Kråkerøy) var det vel aldri noen tilfeldighet at jeg fikk FFK-sympatier. At Eik fra Tønsberg på denne tiden hevdet seg blant eliten er kanskje et godt tegn på at ting har endret seg også i norsk fotball, og at tiden flyr. Men for eventuelle yngre lesere kan det informeres om at Eik på denne tiden hadde vært Tønsbergs store fotballklubb i lang tid, og i seriesammenheng hadde de tatt bronse i 1960 og sølv året etter. I 1983-sesongen hadde Erik Thorstvedt stått i mål for Eik, men hans retur til Stavanger og Viking betød ikke at de var uten profiler da jeg og min nabo hadde tatt bussen fra Torp for å se det som skulle vise seg å være en kamp mellom to nedrykkskandidater (dessverre endte sesongen med nedrykk for FFK; på målforskjell). Divaen Erik Solér spilte nemlig for Eik, og han scoret da også et av deres mål da de to ganger utlignet etter at FFK hadde tatt ledelsen. Etter at rødbuksene ledet 2-1 til pause, endte det dermed 2-2, og begge FFKs mål ble scoret av Vidar Hansen.

 

Norwegian ground # 1:
Fredrikstad v Eik 2-2 (2-1)
1. divisjon
Fredrikstad Stadion, 27 May 1984
1-0 Vidar Hansen (23)
1-1 Erik Soler (31)
2-1 Vidar Hansen (34)
2-2 Geir ‘Bolla’ Johansen (66)
Att: 5 368

 

Next game: 25.06.1984: Fredrikstad v Moss

 

More pics

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg