Mars-tur 2014

 

Jeg skal altså for ordens skyld ikke til planeten Mars, men til tross for at jeg tidligere forespeilet at februar-turen ble den siste før min store påsketur, har jeg nå latt meg friste til ytterligere en liten tur før den tid. Utgangspunktet var at jeg rett og slett ble fristet til en Plymouth-visitt da jeg leste at den planlagte “oppgraderingen” (eller raseringen om man vil) av den gamle Mayflower Stand og dens flotte fasade ble utsatt og sannsynligvis ikke vil skje før etter sesongen. Og når det i tillegg er duket for et av Football Leagues heftigste rivaliseringer når Devon-rival Exeter City kommer på besøk, begynte jeg å kikke litt på mulighetene for en svipptur. Som vanlig har jeg problemer med å begrense meg, og et par dager ble snart til en snau uke. Avreise er neste mandag, og reiseplanen er som følger:

Mandag 24. mars:
Glossop North End v Runcorn Linnets

Høyinteressant oppgjør i toppen av North West Counties League, der Linnets kjemper om tittel og opprykk…og vertskapet sannelig ikke er helt ute av tetkampen de heller. Med lang reisevei dagen etter, blir det overnatting i Manchester heller enn i Glossop.

Tirsdag 25. mars;
Plymouth Argyle v Exeter City

I det store Devon-derbyet kan det gå hett for seg, og lagene kjemper etter hvert i hver sein ende av League Two tabellen. Mens Plymouth har los på playoff-plassene, har Exeter surret seg ned i nedrykksstriden. Dette blir nok heftig!

Onsdag 26. mars:
Altrincham v Bradford Park Avenue

Kan Altrincham virkelig holde liv i drømmen om direkte opprykk. Det begynner bli litt avstand, og Alty virker litt for ustabile. Etter nok en lang reise opp igjen fra Plymouth til Manchester, er det en god mulighet til å endelig få gjestet Moss Lane.

Torsdag 27. mars:
Abingdon Town v Highworth Town

Man kan undre seg hva som har skjedd med fotballen i Abingdon. De to Abingdon-klubbene (Town og United) har lagt beslag på de to jumboplassene i Hellenic League Premier, og slik det ser ut vil Abingdon-derbyet 2014/15 bli spilt på non-leagues step 6! Stakkars Abingdon Town ligger som tabelljumbo, og idylliske Culham Road har en stund vært en ønsket destinasjon. Ingen av klubbenes hjemmesider har kampen listet med kampdato 27. mars, slik både Mitoo og Kempster-forumet har. Jeg har foreløpig ikke hørt tilbake fra hjemmelaget som jeg har spurt om dette, men velger å tro at det medfører riktighet. Så er det bare å bestemme seg for Abingdon eller Oxford som base.

Fredag 28. mars:
Yaxley v Peterborough Northern Star

En meget skrinn fredags-meny er medvirkende årsak til at jeg blir å finne på dette oppgjøret, som blir mitt første møte med United Counties League. Hotell i Peterborough vil nok være et naturlig valg.

Lørdag 29. mars:
Saffron Walden Town v Long Melford

Sesongens andre forsøk på å gjeste Catons Lane, etter at min planlagte kamp 4. januar ble offer for de voldsomme nedbørsmengdene som herjet fotballøya. Ytterligere en grunn til at den ble valgt denne gang er den relativt korte avstanden til Stansted, dit jeg stresser etter kamp for å rekke 19.15-flyet til Rygge.



0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg