England trip: Romjuls/nyttårs-tur 2013/14

Det er snart fire måneder siden jeg kom hjem fra forrige tur, og det er lenge siden abstinensene begynte å melde seg. Det gjør ikke saken bedre å lese om andre som farter over, eller se daglige oppdateringer fra engelske groundhoppere som ser den ene kampen etter den andre. Men endelig er det igjen min tur, etter at jeg har fått på plass finansene såpass at den etter hvert årvisse romjuls/nyttårsturen blir et faktum også i år. Avreise blir fredag 27. desember, og om alt går etter planen blir programmet som følger:

 

Fredag 27. desember 2013:
FC Clacton v Brightlingsea Regent
(Eastern Counties League Premier Division)

Turen starter med en visitt på Essex-kysten, der en av årets FA Cup-kometer skal besøkes.



Lørdag 28. desember 2013:
Braintree Town v Tamworth
(Conference Premier)

Ny kamp i Essex, før jeg etter kamp beveger meg nordvestover for overnatting i Birmingham, simpelthen for å gjøre reiseveien enklere opp til Carlisle dagen etter.



Søndag 29. desember 2013:
Carlisle United v Peterborough United
(League One)

Besøk i Cumbria for å se det som nok er den mest fristende Football League-destinasjonen jeg fortsatt ikke har besøkt.



Mandag 30. desember 2013:
Saltash United v Plymouth Parkway
(South West Peninsula League Premier Division)

Laaang reisevei og nesten 7 timer med togreise fra Carlisle helt ned til Plymouth, der jeg har hotell for natten.



Tirsdag 31. desember 2013:
Fotballfri. Destinasjon foreløpig fortsatt noe usikkert. Kanskje Reading?

 

Onsdag 1. januar 2014:
Halesowen Town v Chasetown
(Northern Premier League Division One South)

Deretter følger to dager med hotell i Birmingham, og det er nå på tide med et besøk på The Grove. Halesowen er i skrivende stund divisjonens formlag.



Torsdag 2. januar 2014:
Alvechurch v Tipton Town
(Midland Football Alliance)

Ny mulighet for å se Alvechurch i aksjon, etter at jeg romjula 2011 opplevde å bli møtt av mørklagt og stengt anlegg her, da kampen et par timer i forkant hadde blitt avlyst. Håper jeg unngår slikt denne gang.



Fredag 3. januar 2014:
Bishop Auckland v Newcastle Benfield
(Northern League Division One)

En dag med få kamper på menyen, og jeg benytter anledningen til å ta en tur til nordøst for å få med meg denne kampen. Der vil jeg etter planen møte en annen norsk entusiast – nemlig mannen bak nicket mikemodano på VGD-forumet.



Lørdag 4. januar 2014:
Saffron Walden Town v Fakenham Town
(Eastern Counties League Division One)

Retur til Essex, hvor denne passer bra å få med seg på reisen sørover. Endte opp med å bestille overnatting i Cambridge.



Søndag 5. januar 2014:
Erith & Belvedere v Burnham Ramblers
(Isthmian League Division One North)

To dager i London følger deretter, og også her vil jeg etter planen møte Mr. Modano, når vi besøker anlegget som deles mellom Welling United og Erith & Belvedere.



Mandag 6. januar 2014:
Hendon v Wealdstone
Isthmian League Premier Division

Fra sørøst-London går turen videre til nordvest-London, og et interessant oppgjør i Isthmian League. Litt synd at Hendon ikke lenger spiller på sin gamle Claremont Road, men nå deler Harrow Boroughs anlegg. Men det skal bli interessant å få sett med egne øyne hva denne sesongens Wealdstone.lag har å by på – og kanskje få slått av en prat med den gamle Reading-helten Glen Little, som nå briljerer der.

 

Tirsdag 7. januar 2014:
Gainsborough Trinity v Altrincham
(Conference North)

Turen går igjen nordover; til grevskapet Lincolnshire. Jeg har en stund hatt Trinitys stadion Northolme i kikkerten; ikke minst da det en stund så ut som om det var planer om flytting. Detektiv Johansen er på saken.



Onsdag 8. januar 2014:
Billingham Synthonia v Seaton Carew
Durham Challenge Cup

Turen avsluttes med en retur til nordøst, der jeg har booket rimelig overnatting i Middlesbrough. I utkanten av denne ligger Billingham, der Synthonias anlegg i utgangspunktet kanskje ikke er av de flotteste. Det sørger løpebaner for. Men selv om en enkelt tribune synes være det eneste av fasiliteter, er dette en tribune som virker ta seg godt ut…og som ikke minst er enorm for dette nivået.

Torsdag 9. januar 2014:
Retur til Moder Norge.

Med forbehold om endringer. Måtte jeg ha værgudene med meg og unngå avlysninger! Fingers crossed!

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg