Staines Town v Hampton & Richmond Borough 01.01.2012


Søndag 01.01.2012 Staines Town v Hampton & Richmond Borough

Noe groggy veltet jeg meg ut av hotellsenga på Ibis Reading, og fikk etter hvert karret meg over til The Monk’s Retreat for å innta en engelsk frokost. Først etter den tredje flasken j2o apple/mango begynte formen å bli bra nok til å tenke på å sette kursen mot Staines. Da somletoget passerte Bracknell så himmelen ut til å åpne seg, og da jeg endelig ankom Staines stasjon var det rett og slett så vått at en såpass lang spasertur var utelukket. Jeg sto akkurat og lurte på hvor taxiholdeplassen var, da to andre kom og spurte meg om akkurat det samme. De skulle også på kampen; og kort etter kom det to til i samme kategori. Vi fant ut at den var på andre siden av stasjonen, og fikk snart ordnet taxier ut til Wheatsheaf Park.

Jeg betalte meg inn og ga £2.50 for et program i noe så sjeldent som A4 format, før jeg sikret meg et Staines-skjerf samtidig som jeg mistet programmet halvveis i en vannpytt. Nok en gang fant jeg ut at baren var på utsiden av inngangspartiet, men bestemte meg for at jeg ikke gadd gjøre meg umake. Jeg fant i stedet et sete under tak på hovedtribunen, og beskuet banemannskapet i deres kamp for å gjøre banen spilleklar. Det begynte å ane meg at denne kampen rett og slett kunne bli avlyst.

På motsatt side var det en liten ståtribune med tak, mens det bak mål på min høyre side kun så ut til at den eneste forsikringen for en rekke husvinduer var i form av et enormt nett og en stor hekk. Dommertrioen og de to lags managere kom etter hvert ut for å ta banen i nærmere øyesyn, og jeg begynte virkelig å bli urolig for avlysning. Rundt meg hørte jeg bekymrede tilskuere diskutere det samme.

Men kampen kom i gang den. Og det var en morsom start på kampen, der overvann gjorde at taklende spillere skle flere meter avgårde. I tillegg kunne ballen stoppe eller skyte fart i vannet og skape situasjoner på den måten. Til tross for at det førte til en underholdende start med heftige sklitaklinger der spillerne skle av banen, og med flere sjanser som følge av tilbakespill som stoppet i vannet etc, ble jeg mer og mer urolig for at dommeren nå skulle velge å blåse av hele greia.

Staines burde tatt en tidlig ledelse etter fire minutter, men få minutter senere var det de gjestende beverne som tok ledelsen ved Louie-Rae Beadle. Et innkast stoppet i vannet, og Staines-keeper Rhys Evans kunne bare parere David Tarpeys skudd. Beadle kunne enkelt sette inn returen, selv om han holdt på å skli og gå på trynet i vannet. Det virket etter hvert som om gjestene taklet forholdene langt bedre enn Staines, og de skapte flere farlige sjanser. I tillegg ropte de to ganger på straffespark, men dommeren vinket spillet videre.

Det kom etter hvert meldinger om at kampene i både Woking og Sutton hadde blitt avbrutt på grunn av forholdene, og på det tidspunkt var jeg glad for at jeg hadde valgt Staines fremfor Sutton United. Men samtidig fryktet jeg fortsatt avlysning også her. Andre Scarlett burde utlignet rett før pause, men skuddet hans gikk utenfor. Lagene gikk dermed til pause med 0-1 foran 592 tilskuere.

I løpet av pausen var dommeren og hans assistenter igjen utpå banen for å ta en ny kikk på matta, og jeg var overbevist om at det nå ville bli med den ene omgangen. Men han proklamerte faktisk at han følte spillerne taklet forholdene bra, og at han ville starte den andre omgangen og ta det derfra. Det regnet i hvert fall mindre nå.

Hampton & Richmond tok kontroll fra avspark i andre omgang, men det måtte en muligens noe strengt idømt straffe til for å øke ledelsen. David Tarpey satt inn ellevemeteren etter 56 minutter. Kun et par minutter senere sto det 0-3 da Matt Ruby headet kontant i mål fra et hjørnespark. Og da Dean Inmans heading sørget for 0-4 drøye 10 minutter senere, var all tvil feid til side. Staines fikk om ikke annet et trøstemål da Ali Chaaban ble felt av Inman, og selv satt straffen i mål. Likevel blinket varsellampene kraftig på Wheatsheaf Park, etter å ha blitt til de grader utklasset i det som skulle være et uhyre viktig oppgjør i bunnstriden.

Selv tenkte jeg å ta en pint i baren før jeg ringte taxi, men da jeg sto og tok meg en røyk så jeg at det allerede sto en taxi der. Den viste seg å være ledig, så jeg satt like godt kursen tilbake til Staines stasjon og Reading, etter en meget våt opplevelse i det tidligere Middlesex. Dommeren fortjener dessuten ros for sitt modige valg om å fullføre kampen, i en tid der man innimellom får inntrykket av at fotballen har blitt en idrett for veike pyser og primadonnaer som er redde for å bli våte i håret og gjørmete.

English ground # 64:
Staines Town v Hampton & Richmond Borough 1-4 (0-1)
Conference South
Wheatsheaf Park, 1 January 2012
0-1 Louie-Rae Beadle (8)
0-2 David Tarpey (pen, 56)
0-3 Matt Ruby (59)
0-4 Dean Inman (67)
1-4 Ali Chaaban (pen, 78)
Att: 592
Admission: £12
Programme: £2,50

 

Next game: 02.01.2012: Hallam v Handsworth FC
Previous game: 31.12.2011: Thatcham Town v Didcot Town



More pics

 

 



0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg