Windsor v Egham Town 27.12.2011


Tirsdag 27.12.2011 Windsor v Egham Town

Først og fremst får jeg takke min kjære mor, som frivillig meldte seg til å stå opp for å kjøre meg opp til bussholdeplassen på E6 i 4-tiden på natta. Uten søvn den natten ble det med en drøy halvtimes døsing på flybussen, fulgt opp av to timers dvale på flyet til Gatwick.

Med grensekontrollen passert og bagasjen avhentet var det tid for første stopp på fotballen-rundturen. Etter togbytte (og togsurr) på Clapham Junction og taxi fra stasjonen Windsor & Eton Riverside, befant jeg meg utenfor Stag Meadow – hjemmebane for “føniks-klubben” Windsor FC. De ble, som de fleste vel kjenner til, stiftet i 2009 etter at Windsor & Eton bukket under (flott ordspill der for de som tok det). Det var fortsatt en drøy time til avspark, men det var allerede endel mennesker tilstede.

Steve Rowlands mail med bekreftelse av avspark kl 13.00 viste seg heldigvis å holde stikk, og det gjorde også hans tips om gratis inngang. Jeg ble først noe overrasket over at de krevde hele £2.50 for dagens program. Men jeg måtte snart bare ta av meg hatten for et fantastisk flott program, som overgikk det selv de mest kravstore måtte forvente på dette nivået. Jeg har sett program av langt dårligere kvalitet i Football League! Derimot fikk jeg senere av en Windsor-fan vite at dagens program snarere var unntaket heller enn regelen, og altså et slags spesialnummer i anledning høytiden og festen de hadde lagt opp til med gratis inngang.

Etter å ha byttet bort £9 (såvidt jeg husker) mot et flott Windsor-skjerf, fikk jeg plassert fra meg bagen bak baren og bestilt meg en Strongbow. Denne ble inntatt mens jeg satt og studerte programmet nærmere. Etter å ha kommet i snakk med noen av den harde kjernen av Windsor-supportere fikk jeg bekreftet at de etter en nølende åpning på sesongen nå går for mesterskap og opprykk for fullt. Windsor kom fra 10 strake uten tap i serien (siden det meget overraskende 0-1 tapet hjemme for bunnlaget Mole Valley SCR), inkludert seire på både 11-0 og 10-0. I dag skulle de bryne seg på den fjerdeplasserte naboen Egham Town.

Jeg fikk også bekreftet at Michael Chennells i sist kamp hadde hjemmedebutert med hele 5 mål etter sin retur til klubben. Alt så temmelig rosenrødt ut i Windsor. Slik jeg ser det er det eneste reelle hinderet serieleder og regjerende mester Guildford City. Nesten synd ikke begge kan rykke opp! De to skal for øvrig møtes i Windsor i nest siste serierunde 21. april. Før avspark fikk jeg tatt meg en tur rundt banen, som domineres av hovedtribunen på den ene langsiden. På den andre siden er det en skur-lignende konstruksjon med ståtribune, mens det på kortsidene ikke er stort annet enn gjerder.

Windsor var i førersetet allerede fra starten, og tok ledelsen ved Joe Chandiram etter 8 minutter. Men selv om ledelsen kunne vært større ved pause, var det nok ikke den beste første omgangen jeg har sett. Jeg var litt nysgjerrig med nevnte Chennells og den andre storscoreren Ryan O’Toole, og begge virket ganske friske og gode på dette nivået. Førstnevnte misbrukte for øvrig en sjanse alene med keeper, mens sistnevnte var mannen med assist på ledermålet.

Pausen ble brukt til strupelesk og konversasjon med de lokale supportere som kunne fortelle litt om omstendighetene rundt oppstarten av den nye klubben.
Andre omgang startet som den første – med Windsor tilsynelatende i kontroll, mens Egham hadde et og annet forsøk uten å virke spesielt farlige. Så eksploderte kampen med tre mål på 6 minutter.

Chennells doblet ledelsen etter 61 minutter, før Yashwa Romeo og O’Toole avgjorde kampen med 3-0 og 4-0. Egham fikk et trøstemål 5 minutter før slutt da Dan Hartlebury skrudde ballen inn bak hjemmekeeper Rob Bullivant, men 4-1 til den gamle Reading-spiller Keith Scotts gutter sørget for å holde presset oppe på Guildford City. Alt i alt en morsom opplevelse med hele 806 tilskuere tilstede, intet annet enn imponerende på dette nivået! Selv måtte jeg raskt forlate Stag Meadow og ta meg til togstasjonen for å sette kursen mot Bournemouth og dagens andre kamp.

English ground # 60:
Windsor FC v Egham Town 4-1 (1-0)
Combined Counties League Premier Division
Stag Meadow, 27 December 2011
1-0 Joe Chandiram (8)
2-0 Michael Chennells (61)
3-0 Yashwa Romeo (66)
4-0 Ryan O’Toole (67)
4-1 Dan Hartlebury (86)
Att: 806
Admission: Free
Programme: £2,50

 

Next game: 27.12.2011: Bournemouth FC v Christchurch
Previous game: 11.10.2011: Leatherhead v East Thurrock United

 

More pics

 

 

 



0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg