Romjuls- og nyttårstur 2014/15

Min planlagte jule- og nyttårstur begynner sakte men sikkert å ta form, selv om det fortsatt gjenstår et par beslutninger jeg må ta. Jeg ser imidlertid for meg noe slikt som dette:

Lørdag 27. desember:
Eastbourne Town v Eastbourne United (Sussex County League Division One)

Lokaloppgjøret i Eastbourne frister meg ned til kysten i East Sussex, der jeg har booket hotell i Eastbourne. Den stadig skiftende værmeldingen ser imidlertid i øyeblikket ikke særlig lystig ut, der det meldes om kraftoge regnbyger hele natten og formiddagen. Den lokale David Bauckham (mannen bak den eminente siden Pyramid Passion) forteller meg at The Saffrons ikke takler regn så altfor godt, så her er det bare å krysse fingrene for at været blir bedre enn det varsles om i skrivende stund, og at det blir kamp på idylliske The Saffrons. Jeg har som vanlig sett meg ut en rekke back up kamper i Sussex, i tilfelle avlysning. Men om en eventuell avlysning skulle komme tidlig nok, vil jeg også vurdere å droppe Eastbourne (der jeg kun har betalt £20 for overnatting) for å muligens bli i London-traktene…hvor det blant annet kan være muligheter for en dobbel i form av North Greenford United og Harrow Borough. Men fingre og tær er krysset for fotball i Eastbourne.

Søndag 28. desember:
Weymouth v Arlesey Town (Southern League Premier Division)

Om ikke kampen er en like stor godbit som tilfellet var da jeg forrige måned skulle se Weymouth v Poole Town, vil jeg uansett gjøre et nytt forsøk på å besøke Wessex Stadium (eller Bob Lucas Stadium om man vil). Den gang førte en avlysning til stor skuffelse og frustrasjon, så fingrene er igjen krysset for at det ikke blir tilfellet denne gang. I så fall vil jeg slite med å finne alternativer, med Weymouths nokså isolerte geografiske plassering. Værvarselet ga grunn til bekymring for kun en dag eller to siden, men ser nå langt bedre ut (sannsynligvis på bekostning av Eastbourne dagen før). Hotell er booket i Weymouth.

Mandag 29. desember:
Newcastle Town v Mickleover Sports (NPL Division One South)

Jeg hadde visse problemer med å bestemme meg denne dagen, der Yeovil Town v Leyton Orient lenge ble vurdert – spesielt ettersom værutsiktene i The Potteries var nokså dystre, med heftig regn og snø. Nå ser det bedre ut, og om de varslede minusgradene ikke vil skape problemer, blir jeg å finne her. Hotell er booket i Stoke-on-Trent.

Tirsdag 30. desember:
Walton Casuals v Corinthian Casuals (Isthmian League Division One South)

Et besøk på Waterside Stadium i Walton-on-Thames frister langt mer enn sjermløse nybygg i Derby og Wigan på en dag der utvalget er begrenset. Rom er booket ved Travelodge-hotellet rett ved Walton-on-Thames togstasjon.

Onsdag 31. desember:
Fotballfri (i Reading?)

Tradisjonen tro tilbringer jeg kanskje nyttårsaften i Reading, selv om jeg denne gang fortsatt er litt usikker grunnet den enorme reiseveien det medfører dagen etter.

Torsdag 1. januar:
Barrow v AFC Fylde (Conference North)

Jeg har et ønske om å besøke både Barrow og Weymouth, og begge har to hjemmekamper i løpet av min tur. Begge spiller de både 28/12 og 1/1, og da jeg med besøk i Weymouth 27/12 ikke vil kunne nå opp til Barrow i tide dagen etter, blir mitt besøk denne dagen. Et toppoppgjør i Conference North blir det også! Barrows nye amerikanske krøsus av en eier har varslet en oppgradering av Holker Street som en del av sin søken etter å få klubben tilbake til Football League, og jeg vil få med meg et besøk her før dette arbeidet starter. Jeg venter på bekreftelse av en hotellbooking a Barrow.

Fredag 2. januar:
Thetford Town v Ely City (Eastern Counties League Premier Division)

Jeg har fått bekreftet av Thetford Town at kampen på deres Mundford Road vil bli spilt fredag kveld, og jeg regner med å være til stede på det som ser ut som et flott og sjarmerende anlegg. Eneste alternativ var Boldmere St. Michaels v Coleshill Town, men denne gang falt valget på Norfolk og Thetford.

Lørdag 3. januar:
Blackpool Wren Rovers v Lostock St. Gerards (West Lancashire League Premier Division)

På en dag der en voldsom andel av klubbene som rager høyt på min liste spiller borte, kan det være en fin anledning til å besøke en klubb hvis liga stort sett kun spiller lørdagskamper – i hvert fall i vinterhalvåret. Min tankegang er at interessante klubber høyere opp i pyramiden uansett vil være enklere å besøke ved en senere anlening, da de spiller flere midtukekamper. Blackpool Wren Rovers spiller faktisk vegg i vegg med Squires Gate (disse to MÅ da være to to klubbene hvis hjemmebaner ligger nærmest hverandre), og i tillegg kun få minutters gange fra AFC Blackpool, og deres Bruce Park ser herlig falleferdig ut. Måtte værgudene stå meg bi.. Bury Town v Maidstone United var et interessant alternativ all den tid jeg vil våkne i Norwich, men denne helgen byr også på en rekke utfordringer med vedlikeholdsarbeid på jernbanen og “bus replacement” i området rundt Bury St. Edmunds. Hotell er booket i Blackpool.

Søndag 4. januar:
Nuneaton Town v Bristol Rovers (Conference Premier)

Forhåpentligvis vil jeg klare å styre klar av den verste fristelsen Blackpools uteliv har å by på, eller i det minste avslutte lørdagskvelden tidsnok til at det blir besøk på Liberty Way i Nuneaton denne søndagen. Hotell er booket i Coventry.

Mandag 5. januar:
Burnley v Tottenham Hotspur (FA Cup 3. runde)

Lenge var Kilmarnock v C*ltic den eneste kampen på balløya denne dagen, og jeg hadde innstilt meg på en tur over den skotske grensen. Så ble FA Cup kampen mellom AFC Wimbledon og Liverpool flyttet til denne mandagen, uten at det forandret noe på mine planer. Kingsmeadow er allerede besøkt, jeg er langt mindre interessert i selve kampen enn TV-selskapene (som i sin søken etter sensasjons-journalistikk kommer til å gnåle i det uendelige om FA Cup finalen i 1988, som om det var samme Wimbledon-klubb som den gang seiret), og ikke minst tviler jeg på at det er store muligheter til å sikre seg en billett. Men da også Burnley v Tottenham for få dager siden også ble flyttet til denne dagen, endret jeg raskt programmet. I det som er en kopi av FA Cup finalen i 1962, anså jeg muligenheten for å få seg en billett til å være bedre, samtidig som Turf Moor er blant de få anleggene på de to øverste divisjoner som fortsatt frister litt til besøk. Og da slipper jeg også å se de vemmelige grønne og hvite fra Glasgow 😉 Kampbillett er handlet inn, og jeg venter på bekreftelse av hotellbooking i Burnley.

Tirsdag 6. januar:
Frickley Athletic v Blyth Spartans (NPL Premier Division)

Lenge lutet jeg mot Mangotsfield United v Merthyr Town denne dagen, selv om overnattingsprisene i Bristol ikke var de billigste. Frickley v Blyth var på sin side en av kampene jeg vurderte heftigst for 3. januar, men den ble jo flyttet som følge av Blyth Spartans’ avansement i FA Cupen, og omberammet til denne dagen. Forhåpentligvis vil de mot alle odds ha avansert igjen når jeg blir å finne på Westfield Lane i South Elmsall.

Onsdag 7. januar:
Pontefract Collieries v Lincoln Moorlands Railway (Northern Counties East League Division One) – ??

Alternativ:
Gateshead v Woking (Conference Premier)
Morpeth Town v North Shields (Northern League Division One)
Burgess Hill Town v Folkestone Invicta (Isthmian League Division One South)
North Leigh v Stratford Town (Southern League ligacup)

Denne dagen skaper fortsatt voldsom hodebry for meg, og jeg har på ingen måte bestemt meg. Stadionmessig frister nok Pontefract Colleries langt mer enn spesielt Gatesheads kjipe friidrettsanlegg, men sistnevnte vil nok være et langt tryggere valg i tilfelle dårlig vær. Sistnevnte vil imidlertid også (og denne gang først og fremst) kunne fungere som en backup om jeg velger meg Morpeth Town. Jeg har virkelig noe å tygge på hva gjelder denne dagen.. Så får vi se om jeg velger en destinasjon oppe i nord, eller setter kursen sørover for å få en enklere reisevei til flyplassen dagen etter. Jeg heller fortsatt mot Pontefract Collieries, med Morpeth Town som et meget fristende alternativ. Decisions, decisions..

 

 

2 kommentarer
    1. Heisann! Jeg leste på bloggen din her at du har vært i Amsterdam. Kunne du tenke deg å dele dine Amsterdam-anbefalinger med VisitAmsterdam.no gjennom et lite intervju? Send meg en e-post! Med hilsen Beate.

    2. Beate Martinsen: Amsterdam?? Hvor i all verden leste du her at jeg har vært i Amsterdam?? Jeg har riktignok vært der, men det var nok som barn, for sikkert 35 år siden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg