Skeid v Fredrikstad 13.07.2003


Søndag 13.07.2003: Skeid v Fredrikstad

Etter ti lange år på nivå tre hadde FFK endelig sikret seg opprykk tilbake til nest øverste nivå med en vanvittig 2002-sesong. Nå hadde ikke trener Knut Thorbjørn Eggen ingen ambisjoner om å kjempe om nytt opprykk allerede denne sesongen, da hans plan visstnok var at de først sesongen etter skulle kjempe om opprykk. Men etter litt blandet drops de første fire kampene (1-1-2), sto nå FFK med kun ett tap på sine elleve neste kamper (8-2-1), og hadde så absolutt meldt seg på. Voldsløkka var imidlertid ingen lykkearena for FFK – i hvert fall ikke de gangene jeg så de spille der. Ved mitt første besøk hadde Skeid slått rødbuksene 4-0 i en cupkamp, og dagens resultat skulle vise seg å bli en reprise på dette. Det sto riktignok kun 1-0 til pause, og FFK hang med en god stund før Daniel Braaten og Daniel Fredheim Holm fjernet all tvil med to sene mål, slik at jeg reiste hjem igjen nokså slukøret. Avslutningsvis må jeg også få si at jeg savnet Voldsløkka, som jeg synes hadde en karakter som er nokså stor mangelvare i det norske stadion-landskapet.

 

Revisit:
Skeid v Fredrikstad 4-0 (1-0)
1. divisjon
Voldsløkka, 13 July 2003
1-0 Tom Erik Breive (30)
2-0 Sturla Mentzoni Eilertsen (64)
3-0 Daniel Omoya Braaten (81)
4-0 Daniel Fredheim Holm (82)
Att: 1 883

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg