Begby v Torp 05.04.2024

 

Fredag 05.03.2024: Begby v Torp

Jeg var neppe den eneste som håpet at vi endelig var ferdig med vinteren for denne gang, men i løpet av torsdagen hadde et voldsomt snøvær skapt problemer og sørget for at seriestarten i 5. divisjon måtte utsettes hos både Rygge og Trosvik. Når jeg denne fredagen håpet å få med meg en siste kamp før vi skulle dra av gårde til Bergen morgenen etter, hadde jeg først og fremst blinket meg ut oppgjøret mellom Begby og Torp, for jeg var nysgjerrig på å se hva de nyopprykkede torpingene hadde å by på. Spørsmålet var om snømassene som hadde kommet fortsatt var til hinder, og jeg sendte for sikkerhets skyld en melding til Begby-trener Jørgen Fog for å spørre. En mulig backup var selvsagt Østsidens serieåpning mot Greåker inne i Østfoldhallen, men jeg var nå mildt sagt temmelig lei av Østfoldhallen, og var derfor glad da Fog kunne fortelle at banemannen hadde holdt på siden morgenen og at det ville bli kamp.

Dermed var det etter hvert bare å komme seg opp på Begby, men med tanke på hvor surt og bløtt og ufyselig det ble, var dette neppe den beste dagen for å glemme igjen paraplyen på bussen. I dette møkkaværet skulle altså Begby og Torp gå løs på årets 5. divisjon, og som jeg var inne på, er Torp nyopprykket etter å ha vunnet sin 6. divisjons-avdeling i fjor. Jeg holdt Begby som en favoritt her, selv om det ikke hadde vært meg imot med poeng til de sortkledde: Vertene hadde allerede hatt en skudd i stanga da Casper Michael Johansen i det 18. minutt sendte de i føringen 1-0 med en fin lobb. Åtte minutter senere fikk imidlertid Andreas Brynjeng Sandvik tid og rom til å utligne til 1-1, men det tok deretter Begby kun fire minutter å ta tilbake ledelsen. Kristoffer Bekkevold fikk litt for enkelt (sett med Torp-øyne) løpe gjennom og score til 2-1, og kun to minutter senere økte Baderdin Derkaoui til 3-1, som også sto seg til pause.

Min kompis Marius Hoff hadde allerede kastet inn håndkledet og dratt hjem, men jeg hadde fortsatt selskap av Stig-André Lippert, og sammen gikk vi inn i klubbhuset for å søke litt ly og varme der. I sedvanlig gjestfri Begby-stil fikk vi lov til å overvære Fog sin pauseprat. Vi hadde en følelse av at det skulle mye til at Torp nå skulle klare å få noe ut av dette, men i det 52. minutt måtte Begby-keeperen gi retur på et frispark, og Andreas Brynjeng Sandvik ble tomålsscorer ved å sette inn returen. Denne gangen slo imidlertid Begby tilbake enda raskere, for de gikk rett i angrep og scoret, og 4-2-målet til Baderdin Derkaoui var en skikkelig perle. Torp-trener Terje Jonassen satt dog åpenbart ikke stor pris på det, der han tok frustrasjonen ut på en snøfonn som virkelig fikk unngjelde. Torp ga seg imidlertid ikke, og fem minutter senere sørget Henrik Bukkholmen for 4-3 og ny spenning. Begby var nok nærmere å øke ytterligere enn Torp var en utligning, men så lenge det var kun ett mål som skilte de, var det spenning til siste slutt, men Begby dro seieren i land. Nå var det bare å komme seg hjem og forberede seg på Bergens-tur, og heldigvis sa Lippert seg villig til å svippe meg hjem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Begby v Torp 4-3 (3-1)
5. divisjon Østfold
Nye Begbybanen, 5 April 2024
1-0 Casper Michael Johansen (18)
1-1 Andreas Brynjeng Sandvik (26)
2-1 Kristoffer Bekkevold (30)
3-1 Baderdin Derkaoui (32)
3-2 Andreas Brynjeng Sandvik (52)
4-2 Baderdin Derkaoui (53)
4-3 Henrik Bukkholmen (58)
Att: 68 (h/c)
Admission: Free

Next game: 06.04.2024: SK Djerv v Varegg
Previous game: 03.04.2024: Hafslund v Skiptvet

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg