25.03.2015: Fotball-sightseeing i Blackburn

Jeg befant meg i Darwen i forbindelse med oppgjøret mellom AFC Darwen og Chadderton i North West Counties League Division One. Etter at jeg hadde sjekket inn ved Travelodge-hotellet nord i Darwen, bestemte jeg meg for å spasere opp til Blackburn Rovers’ hjemmebane Ewood Park for å ta en kikk. Jeg passerte under M65, og etter en liten halvtime langs Bolton Road (som i begynnelsen het Blackburn Road) så jeg stadionet på min høyre hånd.

 

Jeg tok en runde rundt utsiden av anlegget, og likte spesielt detaljen med en memorial garden (rett bak statuen av Jack Walker). Det som imidlertid slo meg var at blant gruppen av ungdommer som spilte fotball på parkeringsplassen på utsiden, var det ingen Blackburn-trøyer å se, mens både Barcelona, Real Madrid, Paris SG, Argentina(!) og Manchester United var representert.

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg