Hjem/Home Grounds visited Kronologisk kampliste UK Kart/Map Sponsor

september 2013

Interessante destinasjoner

Nr en ny sesong str for dren er det alltid noen klubber man har ekstra lyst til f beskt den kommende sesong. Det kan eksempelvisvre en klubb man er litt fascinert av, en klubb med et srlig...

Ny utgave av min bok for 2013/14-sesongen

For de som mtte vre interessert kan jeg n informere om at en ny og oppdatert versjon av min bok er ute i salg. Det vil si, denne sesongen er det to versjoner ute. Ikke minst er jo boka "Engelsk ...

Mulig oktober-tur?

N er det med den nvrende status p lommeboka uaktuelt i det hele tatt tenke p noen ny tur til England, men jeg gr og venter i spenning p om det snart skal komme noen penger fra Aschehoug fo...

Groundhopping 17.26.08.2013 (Part 5/5)

Dag 9: Sndag 25.08.2013: Fotballfri i AshEtter ha inntatt en engelsk frokost p Lynford Guest House, tenkte jeg flge min venninne Gillian inn i sentrum der hun skulle ha bussen til Truro for ...

Groundhopping 17.08-26.08.2013 (Part 4/5)

Dag 7: Fredag 23.08.2013: Sholing- Blackfield & LangleyJeg var fortsatt ikke lei den klassiske engelske frokosten, og hvorfor skulle jeg egentlig vre det? Med dagens variant i magen gikk jeg de f...

Groundhopping 17.08-26.08.2013 (Part 3/5)

Dag 5: 21.08.2013: Crook Town- Dunston UTSMed innsjekking i Durham fra klokka 14.00 var det ingen grunn til stresse av grde, og etter ha kost meg med Waverley Hotels frokostbuffet (som inklude...

Groundhopping 17.08.-26.08.2013 (Part 2/5)

Dag 3: Mandag 19.08.2013: Ilkeston- Stamford Mitt utvalgte tog forlot ikke Bognor Regis fr klokka 10.30, s etter ha inntatt en full english breakfast ble det godt av tid til fikse seg og sla...

Groundhopping 17.08-26.08.2013 (Part 1/5)

Dag 1: Lrdag 17.08.2013: Stamford- Frickley AthleticEndelig hadde 2013/14-sesongen startet, og under tre uker etter jeg kom hjem fra forrige ekskursjon til England, tok jeg allerede turen over igj...

Farnborough og sponsor-sludder i non-league

Selv ikke non-league slipper unna markedskreftene i den moderne fotballen; det har vi dessverre sett stadig nye eksempler p. Men mens fotballlederne i FA og ligaene ofte fr mye pepper, gjr de se...

Aldershot Town v Woking 26.08.2013

Mandag 26.08.2013: Aldershot Townv WokingMed 11.30-kampen i Ash unnagjort, slapp drosjekusken meg av i Aldershot; rett utenfor Recreation Ground. Det var en dry time til kampstart, og det var alle...

Ash United v Cove 26.08.2013

Mandag 26.08.2013: Ash Unitedv CoveDet var bank holiday monday, og jeg flte meg temmelig groggy der jeg vknet med tillp til hodepine og teppe p tunga. Det hadde gtt litt hardere for seg enn pl...

Falmouth Town v Saltash United 24.08.2013

Lrdag 24.08.2013: Falmouth Townv Saltash UnitedJeg hadde en meget lang reise ned til Cornwall foran meg, og etter en dusj forlot jeg i grlysningen mitt krypinn i Southampton. Klokka var rundt hal...

Sholing v Blackfield & Langley 23.08.2013

Fredag 23.08.2013: Sholingv Blackfield & LangleyJeg var fortsatt ikke lei den klassiske engelske frokosten, og hvorfor skulle jeg egentlig vre det? Med dagens variant i magen gikk jeg de f metern...

Bootle v AFC Liverpool 22.08.2013

Torsdag 22.08.2013: Bootlev AFC LiverpoolI storslagne omgivelser i Durham Castles 'Grand Hall' gikk frokosten ned p hykant. Etter ha slukt bde egg, bacon, plser, tomatbnner og mer bacon fra ...

22.08.2013: En spasertur i Liverpool

Jeg befant meg i Liverpool for vre til stede p finalen i Liverpool Senior Cup mellom Bootle og AFC Liverpool. Jeg tenkte sl i hjel litt tid ved ta en kikk p Goodison Park og Anfield, og lot...

Crook Town v Dunston UTS 21.08.2013

21.08.2013: Crook Townv Dunston UTSMed innsjekking i Durham fra klokka 14.00 var det ingen grunn til stresse av grde, og etter ha kost meg med Waverley Hotels frokostbuffet (som inkluderte den...

Workington v Stockport County 20.08.2013

Tirsdag 20.08.2013: Workingtonv Stockport CountyVertinnen ved Amber Guest House disket opp en full english breakfast, og etter at jeg hadde ftt dusjet og pakket snippesken bestilte hun taxi for ...

Ilkeston v Stamford 19.08.2013

Mandag 19.08.2013: Ilkestonv StamfordMitt utvalgte tog forlot ikke Bognor Regis fr klokka 10.30, s etter ha inntatt en full english breakfast ble det godt av tid til fikse seg og slappe av f...
Vikinghopper

45, Frogn

Jeg er lidenskapelig opptatt av engelsk fotball og har etter hvert blitt en ivrig groundhopper. Det vil si at jeg bruker enhver anledning til reise rundt i England for beske flest mulige stadioner. Til tross for vre Reading supporter har jeg n etter ha ftt den moderne fotballen i vrangstrupen konsentrert meg mest om non league fotballen, langt nedover i fotballpyramiden. Jeg ga sensommeren 2012 ut en reisehndbok til engelsk fotball som tar for seg de fem verste divisjoner. Den ble utgitt p Aschehoug og heter enkelt og greit "Engelsk fotball: lagene - pubene - banene". Denne har n blitt utgitt i ny oppdatert versjon for 2013/14-sesongen. S lp og kjp :) Noen av disse reiseskildringene vil bli fryktelig lange, s jeg forskte en lsning der de i sin helhet ble lagt ut under kategorien Turrapporter, mens de ogs ble "brukket opp" og lagt inn under kategorien "Matches". Dette har jeg n gtt bort fra, men under kategorien Turrapporter finnes de allerede eksisterende. Den enkleste mten finne frem p vil nok imidlertid vre ta en kikk p kategoriene "Beskte baner/Grounds visited", der det i innleggene for de relevante land er linket til de aktuelle kamprapportene, som finnes under de relevante hjemmelag. Dette blir selvsagt lpende oppdatert. Ellers hadde jeg tenkt begrense dette til dreie seg utelukkende om britisk fotball, men etter flere sprsml om dette har jeg n valgt legge ut tilsvarende "liste" over bde Norge og andre land der jeg har sett fotball - selv om jeg her ikke vil skrive tur/kamp-rapporter slik jeg gjr med kampene i Storbritannia. Hper jeg kan inspirere noen til en tur til fotballens hjemland - spesielt nedover i lavere divisjoner og non league. Enjoy! :)