Hjem/Home Grounds visited Kronologisk kampliste UK Kart/Map Sponsor

august 2014

Eastleigh v Aldershot Town 14.08.2014

Torsdag 14.08.2014: Eastleigh v Aldershot Town Ved Newlands Lodge i Middlesbrough fikk omsider jenta p kjkkenet servert meg en egg, bacon & sausage sandwich som utgjorde dagens frokost som jeg...

Guisborough Town v North Shields 13.08.2014

Onsdag 13.08.2014: Guisborough Town v North Shields Nr jeg vkner opp i Manchester har det n nrmest blitt obligatorisk med frokost p cafeen Home Sweet Home, som jeg oppdaget i lpet av for...

13.08.2014: Fotball-"sightseeing" i Middlesbrough

Onsdag 13.08.2014: Fotball-"sightseeing" i Middlesbrough Jeg befant meg igjen i Middlesbrough, der jegi forbindelsemed mitt besk hos Billingham Town tidligere hadde vandret gjennom byens Albert P...

Stalybridge Celtic v AFC Fylde 12.08.2014

Tirsdag 12.08.2014: Stalybridge Celtic v AFC Fylde Det er noe eget med de frste ukene i en ny sesong. Ingen har enn rykket fra eller blitt hektet av, alle har fortsatt hpet i behold om at de ...

August-tur 2014

Det er ikke mer enn halvannen uke siden jeg kom hjem fra forrige tur, men natt til i morgen (tirsdag) setter jeg igjen kursen mot Gardermoen og fly over til England. Det blir en lang tur p 16 dage...

Hertford Town v Tring Athletic 31.07.2014

Dag 13: Torsdag 31.07.2014: Hertford Town v Tring Athletic The Cabin Sandwich Bar i Wakefield hstet lovord for sin frokost, s til tross for en 20 minutters spasertur dit ned fristet det mer en...

31.07.2014: Stadion-"sightseeing" i Wakefield

Torsdag 31.07.2014: Stadion-"sightseeing" i Wakefield Jeg hadde kvelden fr hatt Wakefield som base da jeg beskte Ossett Albion. Da jeg fr avreise bestemte meg for g meg en morgentur for f...

Ossett Albion v Rotherham United XI 30.07.2014

Onsdag 30.07.2014: Ossett Albion v Rotherham United XI Nydusjet og fjong valgte jeg spasere til Edge Street i Manchesters Northern Quarter, der jeg mesket meg med det mange mener er storbyens ...

Salford City v Chorley 29.07.2014

Dag 11: Tirsdag 29.07.2014: Salford City v Chorley   Taxi ble bestilt til Travelodge Bromley og drosjekusken ble beordret i retning Bromley South, der jeg skulle ha toget til L...

Crockenhill v Phoenix Sports 28.07.2014

Mandag 28.07.2014: Crockenhill v Phoenix Sports Etter ha forsynt meg av hotellets varme frokostbuffet, unnet jeg meg en lengre dusj og litt avslapping p senga. Jeg hadde ikke drlig tid, da d...

Leek Town v Leek CSOB 27.07.2014

Sndag 27.07.2014: Leek Town v Leek CSOB  Heldigvis hadde innvandreren i aviskiosken rett rundt hjrnet tatt inn et eksemplar av Non League Paper, og dette rasket jeg med meg da jeg spa...

Chesham United v Stevenage 26.07.2014

Lrdag 26.07.2014: Chesham United v Stevenage Med smrbrd og juice fra Tesco troppet jeg opp p Taunton stasjon for rekke 08.24-toget til London Paddington, men ble mtt av billettbarrierer s...

Taunton Town v Bitton 25.07.2014

Fredag 25.07.2014: Taunton Town v Bitton Frokost var bestilt til klokka 08.00, og min vertinne p Victoria Villa B&B vartet opp med en full english breakfast som inkluderte en deilig black puddi...

Stourport Swifts v Stourbridge 24.07.2014

Torsdag 24.07.2014: Stourport Swifts v Stourbridge   P St. Anne's Hotel i Great Yarmouth vartet Steve og hans kone opp med en full english breakfast fr han tilkalte en drosje...

Great Yarmouth Town v Norwich United 23.07.2014

Onsdag 23.07.2014: Great Yarmouth Town v Norwich United Vertskapet ved Royal Hotel vartet opp med full english breakfast, som faktisk ble etterfulgt av en tur over veien for et nytt forfriskende...

Bognor Regis Town v Reading XI 22.07.2014

Tirsdag 22.07.2014: Bognor Regis Town v Reading XI Jeg slo fra meg tanken om en utflukt til Northern Quarter og frokost p Home Sweet Home. Latskapen lenge leve, tenkte jeg, og betalte 1,20 for...

Warrington Town v 1874 Northwich 21.07.2014

Dag 3: Mandag 21.07.2014: Warrington Town v 1874 Northwich Inntaket av cider kvelden fr hadde satt visse spor, men det var ikke verre enn at det ble kurert med en dusj. Og etter ha gtt til i...

21.07.2014: Fotball-"sightseeing" i Manchester

Mandag 21.07.2014: Fotball-"sightseeing" i Manchester Turen gikk stover med tuben mot Ashton-under-Lyne, og selv om jeg hadde tenkt kjre rett forbi bestemte jeg meg nrmest p impuls for lik...

Irlam v Harrogate Railway Athletic 20.07.2014

Sndag 20.07.2014: Irlam v Harrogate Railway Athletic Frisk og rask vknet jeg som planlagt allerede rett fr klokka 6, og kunne i ro og mak dusje og fjonge meg fr jeg sjekket ut og spaserte de...

Biggleswade United v Biggleswade Town 19.07.2014

Lrdag 19.07.2014: Biggleswade United v Biggleswade Town Etter den lille ferien i Newcastle tidligere i juli, var det n p tide med en lengre tur over til ballya. Jeg ventet utlmodig p seson...
Vikinghopper

45, Frogn

Jeg er lidenskapelig opptatt av engelsk fotball og har etter hvert blitt en ivrig groundhopper. Det vil si at jeg bruker enhver anledning til reise rundt i England for beske flest mulige stadioner. Til tross for vre Reading supporter har jeg n etter ha ftt den moderne fotballen i vrangstrupen konsentrert meg mest om non league fotballen, langt nedover i fotballpyramiden. Jeg ga sensommeren 2012 ut en reisehndbok til engelsk fotball som tar for seg de fem verste divisjoner. Den ble utgitt p Aschehoug og heter enkelt og greit "Engelsk fotball: lagene - pubene - banene". Denne har n blitt utgitt i ny oppdatert versjon for 2013/14-sesongen. S lp og kjp :) Noen av disse reiseskildringene vil bli fryktelig lange, s jeg forskte en lsning der de i sin helhet ble lagt ut under kategorien Turrapporter, mens de ogs ble "brukket opp" og lagt inn under kategorien "Matches". Dette har jeg n gtt bort fra, men under kategorien Turrapporter finnes de allerede eksisterende. Den enkleste mten finne frem p vil nok imidlertid vre ta en kikk p kategoriene "Beskte baner/Grounds visited", der det i innleggene for de relevante land er linket til de aktuelle kamprapportene, som finnes under de relevante hjemmelag. Dette blir selvsagt lpende oppdatert. Ellers hadde jeg tenkt begrense dette til dreie seg utelukkende om britisk fotball, men etter flere sprsml om dette har jeg n valgt legge ut tilsvarende "liste" over bde Norge og andre land der jeg har sett fotball - selv om jeg her ikke vil skrive tur/kamp-rapporter slik jeg gjr med kampene i Storbritannia. Hper jeg kan inspirere noen til en tur til fotballens hjemland - spesielt nedover i lavere divisjoner og non league. Enjoy! :)