Hjem/Home Grounds visited Kronologisk kampliste UK Kart/Map Sponsor

januar 2015

Januar-tur 2015

Det er ikke s lenge siden jeg kom hjem fra min romjuls/nyttrstur, men om en snau uke setter jeg igjen kursen mot England. Denne gang blir det en mindre tur i form av en langhelg (torsdag-mandag)....

08.01.2015: Fotball-sightseeing i Rotherham

Etter tolv kamper p tolv dager var det tid for hjemreisen, men etter det som viste seg kun vre en skuffende kontinental frokost med frokostblandinger p Wheldale Hotel, hadde jeg masse tid sl...

Pontefract Collieries v Lincoln Moorlands Railway 07.01.2015

Onsdag 07.01.2015: Pontefract Collieries v Lincoln Moorlands Railway Frokost var ikke inkludert ved Restover Lodge i Doncaster, men jeg hadde p forhnd sett meg ut et sted med tanke p dette, o...

07.01.2015: Fotball-"sightseeing" i Mexborough

Jeg hadde overnattet i Doncaster i forbindelse med kampen Frickley Athletic v Blyth Spartans, og hadde tid til en liten utflukt fr jeg satt kursen mot dagens base i Castleford. Rett utenfor Doncas...

Frickley Athletic v Blyth Spartans 06.01.2015

Tirsdag 06.01.2015: Frickley Athletic v Blyth Spartans Det siste jeg hadde gjort fr jeg trakk meg tilbake kvelden fr var f innehaveren Marco til bestille en taxi for meg til morgenen ette...

06.01.2015: Morbid football-"sightseeing" i Doncaster

Jeg befant meg i Doncaster, der jeg skulle ha base i forbindelse med mitt besk hos Frickley Athletic, og da jeg var vel vitende om at delere av Doncaster Rovers' gamle Belle Vue fortsattsto der og...

Burnley v Tottenham Hotspur 05.01.2015

Mandag 05.01.2015: Burnley v Tottenham Hotspur Etter ha forsynt meg fra Ibis-hotellets frokost-buffet var det p tide forlate Coventry og West Midlands for igjen sette kursen nordover. Hve...

Nuneaton Town v Bristol Rovers 04.01.2015

Sndag 04.01.2015: Nuneaton Town v Bristol Rovers Det er ingen ulempe at man nord i England i langt strre grad enn lenger sr vet at black pudding kan vre en naturlig del av en full english br...

AFC Blackpool v AFC Liverpool 03.01.2015

Lrdag 03.01.2015: AFC Blackpool v AFC Liverpool Etter ha latt meg imponere av Blackpool Wren Rovers og Bruce Park, som bd p et av turens virkelige hydepunkt, gikk jeg den korte veien ned t...

Blackpool Wren Rovers v Lostock St. Gerards 03.01.2015

Lrdag 03.01.2015: Blackpool Wren Rovers v Lostock St. Gerards Ved Abbey Guest House i Norwich vet de hva kundeservice er. Jeg hadde blinket meg ut 06.30-toget, og med min tidlige start hadde je...

Thetford Town v Ely City 02.01.2015

Fredag 02.01.2015: Thetford Town v Ely City Det var like fr klokka sju at jeg listet meg ut og forlot Maindee Guest House for g den korte veien til togstasjonen i Barrow-in-Furness. Kun et p...

02.01.2015: Fotball-sightseeing i Norwich

Jeg befant meg i Norwich i forbindelse med kamp i Thetford, og haddesomplanlagt tid til en liten utflukt. Derforbenyttet jeg anledningen til ta en nrmere kikk p Carrow Road; hjemmebane for Norw...

Barrow v AFC Fylde 01.01.2015

Torsdag 01.01.2015: Barrow v AFC Fylde Det nye rets frste kamp skulle finne sted langt oppe i nordvest, og jeg var tidlig oppe for starte den lange reisen. Det var fortsatt mrkt da jeg gikk...

Aveley v Tilbury 30.12.2014

Tirsdag 30.12.2014: Aveley v Tilbury   Jeg vknet til en melding fra Newcastle Towns klubbsekretr som beklaget grsdagens avlysning, men lovet meg gratis inngang neste gang deres klubb ...

30.12.2014: Fotball-sightseeing i Walton-on-Thames

Jeg befant meg i Walton-on-Thames, helt nord i Surrey, der jeg hadde tenkt meg p kampen Walton Casuals v Corinthian Casuals i Isthmian League Division One North. Dessverre ble den nok et offer for...

Yeovil Town v Leyton Orient 29.12.2014

Mandag 29.12.2014: Yeovil Town v Leyton Orient Siden det var romjul var det ikke frokost fr fra klokka halv ni, og jeg hadde til hensikt forlate Weymouth med 08.53-toget, men min vert hadde l...

Weymouth v Arlesey Town 28.12.2014

Sndag 28.12.2014: Weymouth v Arlesey Town   Etter en god natts etterlengtet svn var jeg frisk og rask da det var tid for forlate Eastbourne med 07.55-toget til London. Ved ...

Eastbourne Town v Eastbourne United 27.12.2014

Lrdag 27.12.2014: Eastbourne Town v Eastbourne United Det var igjen tid for min etter hvert rvisse romjuls- og nyttrstur, og igjen hadde min snille mor tilbudt seg st opp i otta for kjr...
Vikinghopper

45, Frogn

Jeg er lidenskapelig opptatt av engelsk fotball og har etter hvert blitt en ivrig groundhopper. Det vil si at jeg bruker enhver anledning til reise rundt i England for beske flest mulige stadioner. Til tross for vre Reading supporter har jeg n etter ha ftt den moderne fotballen i vrangstrupen konsentrert meg mest om non league fotballen, langt nedover i fotballpyramiden. Jeg ga sensommeren 2012 ut en reisehndbok til engelsk fotball som tar for seg de fem verste divisjoner. Den ble utgitt p Aschehoug og heter enkelt og greit "Engelsk fotball: lagene - pubene - banene". Denne har n blitt utgitt i ny oppdatert versjon for 2013/14-sesongen. S lp og kjp :) Noen av disse reiseskildringene vil bli fryktelig lange, s jeg forskte en lsning der de i sin helhet ble lagt ut under kategorien Turrapporter, mens de ogs ble "brukket opp" og lagt inn under kategorien "Matches". Dette har jeg n gtt bort fra, men under kategorien Turrapporter finnes de allerede eksisterende. Den enkleste mten finne frem p vil nok imidlertid vre ta en kikk p kategoriene "Beskte baner/Grounds visited", der det i innleggene for de relevante land er linket til de aktuelle kamprapportene, som finnes under de relevante hjemmelag. Dette blir selvsagt lpende oppdatert. Ellers hadde jeg tenkt begrense dette til dreie seg utelukkende om britisk fotball, men etter flere sprsml om dette har jeg n valgt legge ut tilsvarende "liste" over bde Norge og andre land der jeg har sett fotball - selv om jeg her ikke vil skrive tur/kamp-rapporter slik jeg gjr med kampene i Storbritannia. Hper jeg kan inspirere noen til en tur til fotballens hjemland - spesielt nedover i lavere divisjoner og non league. Enjoy! :)