Drøbak/Frogn v Kristiansund II 21.05.2018

 

Søndag 21.05.2018: Drøbak/Frogn v Kristiansund BK 2

Jeg hadde nå vært hjemme noen dager, og hadde ingen store reiseplaner før Skottland-ferien i juli, men med fem dager siden sist kamp var det kanskje likevel på tide med en ny dose fotball? Jeg valgte i hvert fall å dra ned på Seiersten Stadion denne søndagen for å se mitt lokale Drøbak/Frogn i aksjon mot andrelaget til Kristiansund. Jeg er jo som kjent ingen stor fan av å se kamper med reservelag, og er alt annet enn noen tilhenger av at de får spille i den ordinære ligaen (i hvert fall så høyt oppe som de får), men jeg hadde uansett ikke andre planer, og det er også litt enklere å komme seg på kamp når man også kjenner noen av de som spiller. Derfor tok jeg turen ned til Seiersten for å se om DFI kunne tukte nordmøringene og forbli uten poengtap på hjemmebane.

DFI sto med statistikken 3-1-1 så langt i ligaen etter å ha sikret seg et poeng med poengdeling mot Træff på Reknesbanen i Molde en drøy uke tidligere, mens Kristiansund 2 sto med 0-1-4 og altså ett eneste poeng etter fem runder, så det var absolutt berettiget håp om nye hjemmepoeng til badebyens helter. Da var det imidlertid greit å våkne til liv allerede før det nærmer seg pause, og det hadde i hvert fall vært mye av utfordringen i hjemmekampene hittil. De har spilt bra på sitt beste, men nivået har slik jeg ser det vært altfor ustabilt, i tillegg til at man som nevnt har satt seg selv i en posisjon der de har måttet slå tilbake fra et underlege.

Jeg betalte meg inn med 100 kroner som jeg fortsatt synes er en smule stivt i denne divisjonen, samtidig som jeg konstaterte nok en gang at det dessverre ikke var noe kampprogram denne gangen heller. Da var det kanskje ikke noe blaff forrige gang, og det kan vel kanskje tyde på at kampprogram nå dessverre er en saga blott på Seiersten. Det er i så fall meget synd! Men fotballfans er jo uansett ikke bortskjemt med slikt her hjemme, og i så fall tenker de kanskje at det ikke er noe hensikt å fortsette med det jeg mistenker kan ha vært den engelske keepertreneren Scott Sedgewick sin idé.

Det var igjen en noe shaky start på kampen, og jeg lot meg ikke imponere av det jeg så fra rødtrøyene i første omgang, for selv om de også hadde et par halvsjanser, virket de å være på gyngende grunn ved flere anledninger. Det virket heller ikke som om hverken kommunikasjonen eller konsentrasjonen var helt der den skulle, og det var vel strengt tatt ikke helt ufortjent da de etter 35 minutter havnet under igjen etter at Ole Christian Hammerfjell Sæter sendte KBK-reservene i føringen. Heldigvis dukket unggutten Magnus Fagernes opp og utlignet for DFI på et viktig tidspunkt i omgangens nest siste minutt, slik at de denne gang i hvert fall kunne gå til pause med uavgjort 1-1 på måltavla.

De skulle dog havne under igjen da Hammerfjell Sæter nok en gang var på farten og satt inn 1-2 i andre omgangs niende minutt, men snart våknet DFI sakte men sikkert, og et kvarter senere utlignet forsvarer Mats Lien Vågan til 2-2. DFI presset nå på og spilte godt de siste 20-25 minuttene, men ledermålet lot vente på seg. Jeg hadde latt meg overraske av at Markus Aaser Grønli hadde startet på benken, for han har en tendens til å score en del mål fra sin kantposisjon, og da han kom innpå hevdet jeg sporenstreks overfor min samtalepartner Jens at han nå kom til å komme innpå og score seiersmålet. I etterpåklokskapens navn var det ikke noe dårlig tips.

I kampens nest siste ordinære minutt havnet nemlig ballen hos Aaser Grønli, og han sendte i vei et skudd som fant veien til nettmaskene og utløste jubelscener blant de anslagsvis 150 tilskuerne på Seiersten. Kampen var snudd, og på overtid feide Magnus Fagernes all tvil til side da han enkelt kunne sette inn 4-2, som for tredje hjemmekamp på rad ble sluttresultatet for DFI. Dermed holdt de fortsatt godt følge der oppe på tabellen, men kan de gjøre det helt inn? Jeg tviler på om de er stabilt gode nok til å kjempe i den ytterste toppen over en lang sesong, men ingenting hadde vært morsommere enn om de hadde klart det og kunne kjempe om opprykk.

 

 

Revisit:
Drøbak/Frogn v Kristiansund 2 4-2 (1-1)
3. divisjon avd. 1
Seiersten Stadion, 21 May 2018
0-1 Ole Christian Hammerfjell Sæter (36)
1-1 Magnus Fagernes (44)
1-2 Ole Christian Hammerfjell Sæter (54)
2-2 Mats Lien Vågan (69)
3-2 Markus Aaser Grønli (89)
4-2 Magnus Fagernes (90+1)
Att: 150 (est)
Admission: 100 kroner
Programme: None (free teamsheet)

 

Next game: 25.05.2018: Tistedalen v Ås
Previous game: 16.05.2018: Hønefoss BK v Fredrikstad

More pics

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg