Drøbak/Frogn v Hødd II 22.04.2018

 

Søndag 22.04.2018: Drøbak/Frogn v Hødd 2

Det gikk sakte men sikkert mot avreise fra Praha-turen, men før den tid skulle jeg se en siste kamp her hjemme. Jeg hadde dog ikke vært 100% sikker på om jeg ville ta turen ned på Seiersten Stadion for å se min lokale klubb Drøbak/Frogn ta imot reservelaget til Hødd. Jeg er jo ikke akkurat noen voldsom fan av reservelag så høyt i divisjonene, og mener som kjent at de snarere burde hatt egne ligaer, men med søndagskamp hadde jeg uansett ikke andre planer, og bestemte meg derfor til slutt for å ta turen. Jeg fikk imidlertid ikke med meg min bror, men han var i hvert fall klar for å møtes for en pizza etter kampslutt.

Nede på Seiersten Stadion var det bare å betale de 100 kronene i inngangspenger, men jeg måtte skuffet innse at det ikke var noe program denne dagen; kun en stensil med lagoppstillingene. Jeg visste på forhånd at min kompis og nabo Nichlas (Furu) var skadet og ikke var aktuell til en plass i startoppstillingen, og selv om han hadde fått plass på benken, mente han nå at det var tvilsomt at han i det hele tatt ville komme innpå. Det og et eller to andre defensive forfall førte til at en liten omrokkering var nødvendig i forsvarsrekka, men man hadde likevel håp om at DFI kunne fortsette en positiv sesonginnledning.

De hadde startet ligasesongen med borteseier 1-0 over Ready, mens de i første ordinære runde av cupen hadde tapt knepent 1-2 borte mot Bærum fra divisjonen over, etter å ha spilt nesten hele kampen med en mann mindre. Dagens motstander Hødd 2 hadde tapt sin sesonginnledning 2-4 hjemme mot en av divisjonsfavorittene; Oppsal. Men det var sunnmøringene som fikk en kanonstart på kampen denne søndagen, for allerede etter et drøyt minutt skjøt Daniel Skare Haanes i mål fra nesten midtbanen. Tre minutter senere fikk gjestene straffespark etter en klønete inngripen i DFI-forsvaret, og Johannes Sundgot gjorde ingen feil. Det var ikke engang spilt i fem minutter, og det sto 0-2.

Etter ti minutters spill kom DFI seg inn i kampen etter en frekk scoring fra Markus Aaser Grønli, som avsluttet på mål da Hødd-spillerne forventet innlegg. Det var likevel alt annet enn imponerende det rødtrøyene drev med ute på matta, og Nichlas var åpenbart savnet i forsvaret, samtidig som en feilplassert keeper nesten førte til ny Hødd-scoring fra bortimot midtbanen. I omgangens nest siste minutt headet Ibrahima Konate inn 2-2 fra en dødball, og utligningen kom på et meget viktig tidspunkt rett før pause. Nå var det bare å håpe på at de kunne fortsette og fullføre snuoperasjonen i andre omgang.

DFI var langt bedre i andre omgang, og Hødd-reservene hadde nå problemer med å demme opp for DFI-angrepene, men det var ikke bare bakover at jeg hadde sett svakhetstegn hos vertene, for de misset en hele rekke gode sjanser. De burde strengt tatt allerede avgjort kampen da de halvveis ut i omgangen til slutt fikk uttelling ved at Stian Leirvik headet inn en corner. Nå hadde også Atle Tronsmoen begynt å glimte til som han kan gjøre ute på kanten, og DFI burde ha økt ledelsen flere ganger, men seieren ble til slutt sikret da Markus Aaser Grønli scoret sitt andre med drøyt ti minutter igjen av ordinær tid og fastsatte sluttresultatet til 4-2.

Gjestene fra Ulsteinvik kan takke ubesluttsomhet og sjansesløseri for at det ikke ble enda flere baklengs. Publikum hadde fått se det som etter hvert var en overbevisende seier, til tross for at både jeg og flere og mine samtalepartnere hadde bitt seg merke i visse svakhetstegn som bedre lag ville visst å utnytte. Det offisielle tilskuertallet ble for øvrig opplyst å være 124, men jeg tror lokalavisens anslag om ca 220 er mer riktig. DFI hadde også overtatt tabelledelsen med dagens seier, men det spørs vel om det kan holde. Det er kanskje lov å håpe. For egen del gikk jeg for å treffe min bror over en pizza på Pizza Baron, der vi fikk lagt noen planer før Praha-turen.

 

Revisit:
Drøbak/Frogn v Hødd 2 4-2 (2-2)
3. divisjon avd. 1
Seiersten Stadion, 22 April 2018
0-1 Daniel Skare Haanes (2)
0-2 Johannes Sundgot (pen, 5)
1-2 Markus Aaser Grønli (11)
2-2 Ibrahima Konate (44)
3-2 Stian Leirvik (68)
4-2 Markus Aaser Grønli (79)
Att: 124
Admission: 100 kroner
Programme: None

 

Next game: 04.05.2018: Sparta Praha v Fastav Zlín
Next Norwegian game: 16.05.2018: Hønefoss BK v Fredrikstad
Previous game: 18.04.2018: Bækkelaget v Ellingsrud

More pics

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg