Fagerborg v Nordstrand 19.06.2017

 

Mandag 19.06.2017: Fagerborg v Nordstrand

Etter å ha sett Lyn vinne en målfest på Bislett Stadion, kunne jeg satt kursen hjemover mot Drøbak, men jeg hadde nå plutselig sett muligheten for å få med meg i hvert fall én omgang av en annen kamp på min bong for dagen. Jeg hadde nemlig fått en noe mystisk melding om at oppgjøret Fagerborg v Nordstrand hadde blitt noe forsinket som følge av en skade(?), og siden det var gangavstand dit opp, bestemte jeg meg for å stresse raskt til Marienlyst for å få med meg mest mulig av en kamp der jeg hadde spilt på Nordstrand-seier. Det dreide seg om et oppgjør i 4. divisjon Oslo avd. 3, der Nordstrand på andreplass gjestet femteplasserte Fagerborg.

Avdelingen ble toppet av KFUM 2, og Nordstrand hadde sju poeng dit opp, men med denne kampen til gode. De ble fulgt av Asker 2 og Grorud 2 før man fant Fagerborg på femte hele 15 poeng bak KFUM 2. Det virket derfor som om Nordstrand var det eneste reelle håp for å hindre et andrelag i å rykke opp, så derfor holdt jeg en knapp på borteseier da jeg svingte inn ved banen ved siden av NRK sitt tilholdssted på Marienlyst. Etter noe så sjeldent som to norske kamper på rad på naturgress for min del, var det litt stusselig å igjen skulle se kamp på en av disse kjipe kunstgressbanene, men det har jeg jo etter hvert blitt vant til her hjemme.

Marienlyst kunstgress (som jeg dessverre ikke har funnet noe annet og bedre navn på) er kanskje ikke fullt like trist som sin nabo Tørteberg rett rundt hjørnet, men det skyldes vel muligens bakteppet med NRKs kontorer, noen boligblokker utenfor på den ene langsiden, og den lille parken som nabo på de to andre sidene. Ellers er det en typisk kunstgressbane for Oslo-regionen, uten noe som helst av tribunefasiliteter, og heller ingen laglederbenker. Den eventuelle forsinkelsen hadde åpenbart ikke vært altfor stor, for drøyt fem minutters tid etter at jeg ankom, ble det blåst for pause etter en omgang som jeg fikk høre hadde vært nokså tam.

Det strider jo litt mot mine egne regler å kun se rundt 55 minutter, men jeg får gjøre opp med en revisit ved en senere anledning. Det var litt mot spillets gang da Sondre Fjellberg Fiskvik kriget inn 1-0 etter en times spill, og Nordstrand virket etter dette enda mer frustrerte. Med ti minutter igjen fikk de imidlertid uttelling da Jorge Rosario Matos utlignet til 1-1. Dommeren var til tider ute på dypt vann, og fikk stadige skyllebøtter. Nordstrand presset på for et seiersmål, men det gikk mot poengdeling da Fagerborg i det tredje tilleggsminuttet kontret inn 2-1 med Vegar Edelsteen som sistemann på ballen.

Nå trodde vel de fleste – inkludert det jeg talte meg frem til var 22 tilskuere – at det gikk mot hjemmeseier, men i det femte tilleggsminutt scoret Jorge Rosario Matos sitt andre da han stanget inn 2-2. En dramatisk avslutning på kampen, men det betød samtidig dessverre at Nordstrand misbrukte sjansen til å kappe ned på forspranget til KFUM 2. Til tross for det sene utligningsmålet var det da også skuffelse å spore hos Nordstrand-spillerne. Tilsvarende fortvilte også Fagerborg over å ha rotet bort ledelsen med et så sent mål imot. Selv satt jeg kursen mot Majorstuen T-banestasjon for å starte hjemturen etter en dobbel i hovedstaden.

 

 

Norwegian ground # 74:
Fagerborg v Nordstrand 2-2 (0-0)
4. divisjon Oslo avd. 3
Marienlyst kunstgress, 19 June 2017
1-0 Sondre Fjellberg Fiskvik (61)
1-1 Jorge Rosario Matos (81)
2-1 Vegar Edelsteen (90+3)
2-2 Jorge Rosario Matos (90+5)
Att: 22 (h/c)
Admission: Free

 

Next game: 20.06.2017: Fjellhamar v Sørumsand
Previous game: 19.06.2017: Lyn v Gjøvik-Lyn

More pics

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg