18.08.2016: En ny kikk på Boundary Park (Oldham Athletic)

 

Torsdag 18.08.2016: En ny kikk på Boundary Park (Oldham Athletic)

Jeg befant meg i det nordlige Oldham, der jeg denne kvelden skulle se Royton Town spille hjemmekamp i Manchester League på sin nye hjemmebane Oldham Academy North, og i den forbindelse hadde jeg etter å ha hoppet av bussen slått meg ned på puben Carter’s Arms – en aldri så liten spasertur fra Oldham Athletics hjemmebane Boundary Park. Den ligger nemlig kun fem minutters ytterligere gange nedover Broadway i forhold til kveldens kamparena, så jeg var jo omtrent halvveis dit da jeg passerte innkjørselen til Oldham Academy North, og valgte derfor å ta en ny kikk.

Et par minutter senere svingte jeg til venstre inn Hilbre Avenue og så foran meg den nye tribunen som nå endelig har kommet på plass. Ved mitt besøk på Boundary Park i oktober 2011 hadde man fortsatt kun tribune på tre av sidene, etter at den gamle Lookers Stand hadde blitt jevnet med jorden. Nå er den nye og moderne North Stand på plass, og det var derfor jeg ville svippe innom for å ta en ny kikk. Jeg må innrømme at de gamle, slitne fasaden til hovedtribunen på motsatt langside fortsatt besørget langt mer attrå hos undertegnede, og jeg registrerte at Boundary Park også fortsatt har et sett med flotte, klassiske flomlys som jeg håper det ikke finnes planer om å erstatte. Og med det, etter fullført runde, forlot jeg Boundary Park og rettet oppmerksomheten mot kveldens kamp.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg