August-tur 2016

Den engelske 2016/17-sesongen er jo allerede i full gang, og jeg er selvsagt nokså raskt ute med å vende snuta mot balløya for det som blir nok en monster-tur.

 

Onsdag 10. august:
Ayr United v Aberdeen (Scottish League Cup)

Det blir en laaang vei opp til Skottland, all den tid jeg lander på Stansted, men det bør Somerset Park være verdt – selv om den har fått nye og mer moderne flomlysmaster. Jeg hadde innstilt meg på et besøk hos Camelon i den skotske Junior-pyramiden, men da Ayr United fikk hjemmekamp i ligacuptrekningen, bestemte jeg meg raskt for å gjøre om planene. Overnatting skulle foregå i Glasgow, men etter en ekstra vurdering valgte jeg overnatting lokale i Ayr, der jeg forhåpentligvis ikke blir offer for de skotske togstreikene som har pågått i Skottland den siste tiden (men som for øyeblikket synes å ha blitt innstilt).

 

Torsdag 11. august:
Bristol Rovers v Cardiff City (League Cup)

Som vanlig for en torsdag, er det ikke noe stort utvalg, men siden denne ligacupkampen er på menyen, vil jeg nok benytte anledningen til å ta en siste kikk på Memorial Ground. Siden Bristol Rovers var en av klubbene som stemte NEI til sludderet som har ødelagt Football League Trophy, går de også klar av min boikott, slik at jeg kan dra med god samvittighet. Bristol er som vanlig en vrien by å finne billig overnatting, så jeg har foreløpig bestilt meg et rom på en pub i Newport, altså over grensen i Wales.

 

Fredag 12. august:
FC United of Manchester v Stockport County (Conference North)

Da denne kampen ble gjort til såkalt all-ticket, og man satt krav om at kun medlemmer får kjøpe billett i hjemmeseksjonen (i Stockport-seksjonen er det selvsagt ikke vits å prøve engang), ga jeg egentlig opp da jeg ikke hadde til hensikt å la meg presse til å betale for et jævla medlemskap bare for å få kunne kjøpt billett til denne ene kampen. I stedet kikket jeg på et alternativ med kamp hos Prestatyn Town (v Ruthin Town) i Wales, og bestilte sågar et hotell i Crewe med det i tankene. Men deretter ble jeg kontaktet av groundhopper-kollega Jim Brunt som visstnok sitter i FCUM-styret, og han har visst nå fikset en billet til meg. Dermed blir det besøk på Broadhurst Park, og hotellet i Crewe ble gebyrfritt kansellert og erstattet med et krypinn i Manchester.

 

Lørdag 13. august:
Minehead v Uphill Castle (Somerset County League 1 West)

Ingen skal beskylde meg for å ikke prioritere et besøk hos Minehead, som en stund har figurert høyt oppe på min ønskeliste. Derfor er jeg villig til å ha en tidlig start og lang reise både før og etter kamp, og når jeg etter kamp drar helt opp til London (for å komme meg i posisjon til å nå frem til Irchester dagen etter) vil jeg ved ankomst på kvelden ha tilbragt rundt 11 timer på offentlige transportmidler den dagen…slepende på bagasje!! Men et besøk hos den tidligere Western League-klubben Minehead frister noe aldeles voldsomt.

 

Søndag 14. august:
Irchester United v Thrapston Town (UCL 1)

Ikke veldig mye på menyen, selvsagt, og derfor byr dette på en god mulighet til å få med seg Irchester. Etter kamp går turen videre til Rugby, der jeg har bestilt hotell.

 

Mandag 15 august:
Chatham Town v Tooting & Mitcham United (Isthmian 1 South)

Av mandags-alternativene ble jeg mest fristet av bildene jeg så fra Chatham Town, der jeg stifter to nye bekjentskap. Overnatting skjer i Gillingham.

 

Tirsdag 16. august:
Desborough Town v Leicester Nirvana (UCL Premier)

En destinasjon som har stått på min agenda en stund, og senest på min påsketur hadde jeg planlagt et besøk her, men den gang ble min planlagte kamp flyttet. Det sto mellom denne og Halstead Town, men til slutt var det en noe kinkig hotell- og transport-situasjon i Halstead-området som gjorde utslaget. Halstead får kanskje vente til en gang min venninne i Coggeshall er tilbake fra egen ferie og jeg kan overnatte hos henne. Denne gang blir det Desborough, og jeg overnatter lokalt i Desborough.

 

Onsdag 17. august:
Linlithgow Rose v Broxburn Athletic (SJFA East Superleague)

Til tross for en tidlig start og lang reisevei, er det utvalget i Skottland som fristet mest denne dagen, og jeg fant ut at Linlithgow Rose hadde vært gjevt. Overnatting i Falkirk.

 

Torsdag 18. august:
Royton Town v Dukinfield Town (Manchester League Premier)

Igjen et lite utvalg som forventet, og det frister overhodet ikke å returnere til det fryktelige anlegget i Consett for å se Durham City. Da tar jeg heller tempen på Manchester League ved å se Royton Town i den nordlige delen av Oldham. Overnatting i Manchester.

 

Fredag 19. august:
Dundee v Hamilton Academical (Scottish Premiership)

Etter å ha blitt utålmodig i vente på mulige FA Cup-kamper, bestilte jeg hotell i Dundee, der jeg gjør et nytt forsøk etter at jeg forrige sesong ble offer for togkluss på vei til Dundee-derbyet på Dens Park og ankom Dundee rett etter kampslutt. Hotellbookingen kan avbestilles gebyrfritt frem til noen dager i forkant, dersom noe virkelig spennende skulle dukke opp, men jeg begynner å føle at det heller mot en ny visitt i Dundee.

 

Lørdag 20. august:
Chester-le-Street Town v Marske United (FA Cup)

Jeg vil bevege meg sørover over den engelske grensen og finne noe på veien sørover – enten i England eller Skottland. Foreløpig er jeg mest fristet av Chester-le-Street Town v Marske United i FA Cupen. Overnatting ikke booket.

 

Søndag 21. august:
???

Foreløpig uvisst, men jeg håper og tror på at det blir noen søndagskamper i FA Cupen, slik at jeg kan finne meg en interessant kamp der.

 

Mandag 22. august:
Hednesford Town v Marine (NPL Premier)

Denne er nok spikret, og hotell er allerede booket i Walsall.

 

Tirsdag 23. august:
AFC Fylde v Salford City (Conference North)

Det sto lenge mellom Shepshed Dynamo og AFC Fylde, og noen engelske bekjente uttrykte interesse for å være med om det ble besøk til AFC Fylde sitt nye anlegg, Mill Farm. Derfor vil jeg innfinne meg der, for billett er nå bestilt, og det samme er overnatting i Blackpool.

 

Onsdag 24. august:
Malvern Town v Bewdley Town (WMRL Premier)

Malvern bør bli et fint bekjentskap, og hotell er bestilt i Worcester. Det kan imidlertid avbestilles gebyrfritt frem til noen dager i forkant, slik at det fortsatt er tid til å la seg friste om det f.eks skulle bli en interessant omkamp i FA Cupen denne kvelden. Men jeg føler meg nokså viss på at det blir Malvern.

 

Torsdag 25. august:
West Ham United v Astra Giurgiu (Europa League)

Spørsmål 1: Får jeg billett? Jeg får bare vente å se, for 15. august skal visst billetter legges ut for vanlige folk etter at sesongkortinnehavere og medlemmer har forsynt seg.
Spørsmål 2: Gidder jeg å se kamp en for meg uinteressant kamp i en enda mer uinteressant turnering?? Eller skal jeg heller forlyste meg med nok en revisit til Easington Colliery og deres hjemmemøte med Blyth Town? Det får jeg tygge på til 15. august, og mine skriverier og forfatterskap tatt i betraktning hadde det vært en fin anledning om jeg først skulle se kamp ved det tidligere olympiske anlegget. I så fall må det da kanskje kunne gå an å stille med relativt åpent sinn og håpe på en god kamp om ikke annet..

 

Fredag 26. august:
Ramsbottom United v Burscough (NPL 1 North)

Tidligere planer (FC Clacton) ble raskt forkastet da denne kampen ble omberammet fra lørdag til fredag. Jeg gleder meg til besøk i Ramsbottom, og kanskje vil jeg benytte anledningen til å ta museumsjernbanen East Lancashire Railway opp til Rawtenstall og tilbake før kamp. Overnatting i Bury eller Manchester.

 

Lørdag 27. august:
Thorne Colliery v Harworth Colliery (CML North)

Nok en destinasjon som jeg lenge har ønsket meg til, og som også har stått på programmet tidligere – seneste på min tur i mai, da min planlagte kamp dog ble flyttet. Overnatting i Thorne, som for de uinnvidde ligger et lite stykke nordøst for Doncaster.

 

Søndag 28. august:
Sunderland U23 v Southampton U23 (PL2 Division 1)

Her kan det nok fort også bli fotballfri, om det ikke skulle dukke opp noe av interesse. Denne Sunderland-kampen spilles på den gamle hjemmebanen til den ikke lenger eksisterende klubben Eppleton Colliery Welfare, men om jeg såvidt skal klare å ta meg dit før avspark, betinger det at morgenens første buss fra Thorne til Doncaster (før søndagstogene begynner å gå fra Thorne North) er i rute og at 6 minutter er tilstrekkelig til å få byttet fra buss til tog. Overnatting i Darlington.

 

Mandag 29. august:
Kl. 11.00: Northallerton Town v Darlington Railway Athletic (Northern League 2)
Kl. 15.00: Tadcaster Albion v Farsley Celtic (NPL 1 North)
Kl. 19.45: Redcar Athletic v Windscale (Wearside League)

Jeg går ambisiøst til verks i nordøst, der jeg har blinket meg ut en mulig trippel, og krysser fingrene for at ingen av disse blir flyttet. To av klubbene har om ikke annet gitt signaler om at det ikke er aktuelt, og Redcar bekreftet sågar overfor meg personlig at det blir kveldskamp med avspark 19.45 hos dem. Overnatting i Darlington.

 

Tirsdag 30. august:
Gillingham Town v Bridport (Western Premier)

En lang reisevei var vel hovedgrunnen til at jeg lenge var usikker, og det er andre alternativer, men det faktum at Gillingham Town spiller sin siste sesong på sin nåværende hjemmebane gjorde at jeg til slutt ikke kunne gjøre annet enn å gå for denne. Overnatting i Yeovil, men jeg vil måtte forhåndsbestille taxi fra Yeovil Junction ved retur på kveldstid, uten at det i seg selv bør være noe voldsomt problem (selv om jeg har en og annen høne å plukke med minst en av taxiselskapene i Yeovil).

 

Onsdag 31. august:
Annfield Plain v Richmond Town (Wearside League)

Etter at Annfield Plain ble “dumpet” til fordel for tidenes siste kamp på Skegness Towns Burgh Road på min siste tur, har turen nå omsider kommet for å endelig få avlagt et besøk. Overnatting i Newcastle, og fly hjem fra Edinburgh dagen etter.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg