Teisen v Romsås 19.04.2016

Tirsdag 19.04.2016: Teisen v Romsås

 

Jeg hadde nå bestemt for å likevel ta en aller siste fotballtur til Storbritannia denne sesongen, godt hjulpet av en gevinst i Vikinglotto, men jeg tenkte likevel å ta med meg et par kamper til her hjemme før avreise 27. april. Denne kvelden blinket heg meg tidlig ut lokaloppgjøret Vestli v Rommen, men det var med skuffelse at jeg oppdaget at kampen ikke ville bli spilt på Vestlis Jesperud Arena, men på det som vel var anlegget på Rommensletta. Jeg valgte derfor å spare Vestli-besøket til en kamp der de benytter sin egen faktiske hjemmebane, og vurderte i stedet både Kolbotn, Rustad og Fossum før jeg falt ned på Teisen v Romsås.

 

Jeg har en kompis som har spilt på Teisens old-boys lag, og tenkte han kanskje var interessert i å være med, men han hadde ikke anledning på så kort varsel. Etter å ha busset inn til Oslo, var det derfor alene at jeg satt meg på T-banen til Helsfyr, der jeg byttet til buss nummer 66. Jeg hoppet av ved Bryn skole, som ligger rett ved siden av Brynbanen, som er Teisens hjemmebane. Dette er ikke overraskende en typisk bane på dette nivået i Oslo-området – en kunstgressbane uten noe som helst av tribunefasiliteter.

 

Imidlertid ligger banen fint til med en park på den ene siden, der en gressvoll går opp mot parken og gir publikum som står her flott oversikt over kampen. Der er det også et par parkbenker man kan slå seg ned, men de var for øyeblikket okkupert av en liten bande med romfolk som var i ferd med å pakke ut en voldsom mengde pikkpakk (eller kanskje dagens tjuvegods?) av et utall plastposer. Det er uansett denne beliggenheten nede i en ‘gryte’ inntil parken som er det mest interessante med anlegget, som har Ole Deviks vei som nærmeste nabo på den andre langsiden. Bak det ene målet har man dessuten et bygg som huser både garderober og en kiosk.

 

Disse lagene hadde faktisk spilt tre kamper hver i 4. divisjon Oslo avdeling 1, og Teisen hadde tapt samtlige kamper ? to av de med stygge sifre på bortebane, slik at de sto med null poeng og med en lite lystig målforskjell på 2-18. Dagens gjester fra Romsås var forventet å kjempe noe høyere på tabellen, og gjøre seg gjeldende på øvre halvdel, men hadde startet med ujevne 1-1-1, selv om de nå kom fra sesongens første seier etter 5-1 over Wam-Kam.

 

Bortelaget fikk da også en god start da Kenneth Lund Simonsen satt inn 0-1 allerede i kampens andre minutt, og de hadde muligheter nok til å både doble ledelsen og egentlig avgjøre kampen i første omgang, men i stedet slapp de Teisen inn igjen i kampen slik at vertene var skummelt frempå ved et par anledninger. Ved pause sto det fortsatt 0-1, og fem minutter ut i andre omgang ble Romsås straffet da Robel Yemane Gebrekida utlignet til 1-1. Ti minutter senere sørget imidlertid Robbin Isaksen for ny borteledelse.

 

Men nok en gang slapp gjestene sitt vertskap inn i kampen, og med et kvarter igjen av ordinær tid utlignet Gebrekida igjen med sitt andre for kvelden. Det første målet hadde han feiret med en vanvittig ‘stammedans’, men denne gang tok han helt av og løp rett og slett opp gressvollen og jublet rundt der oppe på toppen. Tilbake nede på banen fikk han korrekt gult kort av dommeren, og seks-sju minutter senere lå hans lag igjen under.

 

Denne gang var det Lars Kaldhussæter som sørget for 2-3, og denne gang ga ikke Romsås fra seg ledelsen. I stedet satt de på overtid spikeren i kista idet jeg var i ferd med å bevege meg sakte mot utgangen for å raskt kunne trave bort til bussholdeplassen. Det sluttet altså 2-4, men Romsås hadde større problemer enn jeg hadde regnet med, og jeg er usikker på om de vil kunne kjempe om noen avdelingsseier ut fra det jeg så. Teisen bør kunne finne noe positivt å ta med seg videre tross alt, men vil nok slite i år.

Norwegian ground # 54:
Teisen v Romsås 2-4 (0-1)
4. divisjon Oslo avd. 1
Brynbanen, 19 April 2016
0-1 Kenneth Lund Simonsen (2)
1-1 Robel Yemane Gebrekida (51)
1-2 Robbin Isaksen (61)
2-2 Robel Yemane Gebrekida (75)
2-3 Lars Kaldhussæter (82)
2-4 Deniz Yelkenci (90+1)
Inngang: Gratis
Tilskuere: 44 (h/c)

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg