Sesongens siste Englands-tur 2015/16.

Til tross for at jeg på sist tur nådde 100 britiske kamper denne sesongen, har jeg ikke slått meg til ro med det. Etter voldsomme mengder planlegging, et par stygge overraskelser (omberamminger etc), og et par kompromisser, har jeg omsider landet på et (forhåpentligvis) endelig kampoppsett for sesongens siste tur. Nå er det bare å håpe jeg unngår flere omberamminger, drittvær, pysete dommere og avlysninger. Programmet er som følger:

Onsdag 27 April:
Treharris Athletic Western v Panteg (Welsh League Division 3)
Jeg hadde opprinnelig tenkt meg til Ilfracombe i den nordlige kysten av Devon for å se Ilfracombe Town, men den kampen ble plutselig omberammet til 21. april kun et par dager før avreise, slik at jeg ble sittende igjen med en bindende hotellbooking i Ilfracombe. Nå er det ikke stort annet å få med seg av kamper i nærheten av denne utposten, så jeg måtte bare bite i det sure eplet, anse pengene som tapt og finne noe annet å gjøre. Jeg vil i stedet se min første kamp i den walisiske pyramiden, der den fantastiske tribunen til Treharris ble utslagsgivende. Overnatting i Merthyr Tydfil.

Torsdag 28 April:
Cowes Sports v Newport (IoW) (Wessex League Premier Division)
Dette blir det andre forsøket på å se denne kampen, som er tilsvarende oppgjør som jeg skulle se på forrige tur da jeg ble ‘strandet’ på Isle of Wight etter en sen avlysning takker være en pysete dommer. Det er også tredje forsøk på å se en kamp hos Cowes Sports siden nyttår! Forhåpentligvis er alle gode ting tre. Overnatting i Southampton.

Fredag 29 April:
Fleet Spurs v Downton (Wessex League Division One)
En dag der jeg har hatt problemer med å bestemme meg, og der utvalget ikke var all verden. Jeg ville nok gått for Framlingham Town, om det ikke var for at det ligger så til de grader ute på den ‘Suffolkske’ landsbygda at siste buss tilbake til ‘sivilisasjonen’ går allerede i 18-tiden. I stedet blir det en visitt til Fleet Spurs, et lite stykke utenfor Farnborough. Overnatting i Reading.

Lørdag 30 April:
Chertsey Town v Knaphill (Combined Counties League Premier Division)
Denne dagen hadde jeg opprinnelig tenkt meg til Thorne i South Yorkshire, for å se Thorne Colliery, men også denne kampen ble dessverre omberammet noen få dager før min avreise. Her fikk jeg i det minste kansellert hotellbookingen, og vil nå i stedet finne meg en kamp på vei inn til London-området for å posisjonere meg der før dagen etter. Det ser ut til å bli en stopp i Surrey for å se Chertsey Town. Overnatting i East Croydon.

Søndag 1 Mai:
Isthmian League Division One North playoff-finale
Denne dagen vil jeg etter all sannsynlighet overvære playoff-finalen i Isthmian League Division One North, og først i morgen (27. april) blir det klart hvilke lag som møtes. Jeg håper på Thurrock-seier der, slik at de får hjemmebanefordel i finalen, og dermed gir meg muligheten til et besøk. Ellers tar jeg til takke med finale hos Harlow Town også.. Overnatting i East Croydon

Mandag 2 Mai:
APM Contrast v Sutton Athletic (Kent Invicta League)
Jeg benytter denne dagen til å besøke et destinasjon jeg lenge har hatt på min radar, og ser frem til å dra til Aylesford i Kent. Der har de en fantastisk gammel hovedtribune som etter sigende kan bli revet denne sommeren. Overnatting i East Croydon.

Tirsdag 3 Mai:
Shepton Mallet v Cadbury Heath (Western League Premier Division)
Turen går til Somerset og Shepton Mallet, der det er på tide med en visitt. Overnatting i Shepton Mallet.

Wednesday 4 Mai:
Swanage Town & Herston v Cranborne (Dorset Premier League)
Turen går videre ned til Dorset-kysten og til Swanage, der Swanage Town & Herston i løpet av denne sesongen har figurert svært høyt på listen over mine ønske-destinasjoner. Jeg prøvde meg også i januar, men den gang ble det avlysning. Det skjer forhåpentligvis ikke denne gang. Overnatting i Swanage.

Torsdag 5 Mai:
Marske United v Newton Aycliffe (Northern League Division 1)
En lang tur opp til Teesside-kysten, der jeg forhåpentligvis endelig skal få se kamp hos Marske United. Sist gang jeg planla besøk der ble kampen omberammet. Overnatting i Middlesbrough.

Fredag 6 Mai:
Campion v Huddersfield YMCA (West Riding County Amateur League Premier Division)
Enda en liga jeg stifter bekjentskap med for første gang, og dette er en kamp mellom to av ligaens topplag. Overnatting i Leeds.

Lørdag 7 Mai:
Barnoldswick Town v Atherton Collieries (North West Counties League Premier Division)
Jeg har forsøkt å finne en kamp som gjorde det mulig å ta seg ned til Manchester-området innen rimelig tid etter kamp, for å posisjonere meg der for tidlig kamp dagen etter. Etter hvert falt valget på Barnoldswick i det østlige Lancashire, men Manchester viste seg så dyrt at jeg i stedet overnatter i Warrington og møter en venninne der.

Søndag 8 Mai:
Bury v Southend United (League One)
Gjensyn med kompiser fra Southend når jeg gjester Gigg Lane i Bury. Overnatting i Manchester, der jeg først stikker innom på morgenen for å slenge fra meg bagasjen før jeg tar trikken opp til Bury.

Mandag 9 Mai:
Boldon CA v Redcar Athletic (Wearside League)
På forrige tur så jeg Jarrow Roofing BCA spille kamp på sin Boldon C.A. Sports Ground, og denne gang er jeg tilbake for å se naboen Boldon CA spille kamp på nabotomta (Boldon Colliery Welfare Ground). Overnatting i Newcastle.

Tirsdag 10 Mai:
Askern v Glapwell (Central Midlands League Division North)
Jeg tar en dagstur sørover til Doncaster-området, og av tre aktuelle kamper der har jeg etter mye om og men blinket meg ut kampen i Askern som førstevalget. Overnatting i Newcastle er ikke helt ideelt, og byr på en meget sen retur til Newcastle først like før klokka ett på natten, men det får man tåle.

Onsdag 11 Mai:
Annfield Plain v Redcar Athletic (Wearside League)
I de nordlige traktene av grevskapet Durham ligger Annfield Plain, og deres Derwent Park virker som en spennende og idyllisk destinasjon. Overnatting i Newcastle.

Torsdag 12 Mai:
Hjemreise, og jeg flyr hjem fra Stansted.