23.03.2016: En kikk på Fratton Park (Portsmouth)

Onsdag 23.03.2016: Fratton Park (Portsmouth)

 

Jeg befant meg i Portsmouth, der jeg hadde base i forbindelse med kamp i Petersfield. Mer nøyaktig var det Fratton som var min base for natten, og etter å ha sjekket inn og installert meg på Ibis budget-hotellet måtte jeg selvsagt benytte muligheten til å ta en kikk på Fratton Park, når jeg først bodde nærmest på nabotomta og kikket rett i Fratton End-tribunen når jeg skottet ut av vinduet. Mitt hittil eneste besøk ved Fratton Park fant sted i romjula 2009 da Portsmouth tok imot Arsenal til en kamp som jeg nok i ettertid føler var medvirkende til at jeg ‘våknet opp’ og fikk den moderne toppfotballen i vrangstrupen. Mye har også endret seg for ‘Pompey’ siden den gang, og de spiller ikke lenger i Premier League, men i League Two.

 

Jeg kom selvsagt ikke innenfor denne gang, men fikk kikket litt rundt og knipset noen nye bilder av blant annet den spesielle bindingsverks-fasaden på hjørnet av South Stand. Uten at det nødvendigvis sier så mye i disse dager, må det likevel innrømmes at Fratton Park er blant de engelske ligastadioner der man fortsatt finner en del karakter, til tross for visse ‘oppgraderinger’ og moderniseringer samt det faktum at det nå er all seater. Rett bortenfor billettkontoret finner man dessuten en interessant detalj jeg ikke merket meg ved mitt forrige besøk. Det er snakk om et minnesmerke til de såkalte ‘Pompey Pals’; to bataljoner bestående av hovedsakelig unge menn fra Portsmouth – inkludert flere fotballspillere – som ga sitt liv i Frankrike under 1. verdenskrig. Og med det strenet jeg mot en lokal pub for en forfriskning før jeg vendte snuta mot kveldens kamp.

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg