Kjelsås v Stabæk II 05.10.2015


Mandag 05.10.2015: Kjelsås v Stabæk II

Det virket ganske snodig at Kjelsås sin hjemmekamp mot Stabæk II denne mandagen var satt opp med avspark allerede klokka 15.00. Temmelig spesielt på en helt normal mandag da majoriteten av folket vil være på jobb, men det var uansett medvirkende til at det var muligheter for en «dobbel» i Oslo denne dagen, og jeg bestemte meg til slutt for å benytte anledningen meg av denne muligheten samtidig som jeg slo to fluer i en smekk ved å avtale en lunsj med min far. I 13.30-tiden brøt vi opp fra Theatercaféen, og jeg satt snart kursen for Grefsen Stadion med T-banen til Storo og trikk videre derfra.

Etter å ha loppet meg for 100 kroner, kunne karen i inngangspartiet fortelle bakgrunnen for dagens tidlige kampstart. Saken var nemlig den at NFF tydeligvis ikke var spesielt imponert over flomlysene ved Grefsen Stadion, og derfor måtte kampen spilles i dagslys. Han hevdet videre at «flomlysene virker som bare det, de», men det var åpenbart ikke nok til å få NFF til å godkjenne de. En annen kar mente dog senere at «disse elendige flomlysene her er det jo bare tull med», så hvem vet..

Tilskuerfasilitetene på Grefsen Stadion er å finne på bortre langside i form av tre-tribunen der, hvor et parti av denne har fått installert blå plastseter. Kiosken er å finne i klubbhuset rett innenfor inngangspartiet på den andre siden, og mens jeg gikk inn for å kjøpe meg en brus fant jeg der en bunke med stensiler med lagoppstillingene på liggende på et av bordene. Jeg forsynte meg med en av disse, før jeg returnerte til tribunen på motsatt langside.

Dette var en kamp i 2. divisjon avdeling 1, og ingen av lagene hadde noe spesielt å spille for, bortsett fra en hederlig plassering. Kjelsås var en av klubbene som kjempet om 4. plassen bak trioen KFUM, Tromsdalen og Grorud, som hadde fått en solid luke. Jeg ble fortalt at Stabæk II er et lag Kjelsås ofte har hatt problemer med, og bæringene hang godt med i innledningen til tross for at det var vertene som hadde initiativet. Det hadde dog blitt med halvsjanser frem til snaue kvarteret var spilt.

Da dro Stian Pettersen seg løs fra sin oppasser og smalt ballen i nettet. 1-0, og det blir ikke enklere for gjestene når de får sin keeper Christian Schaanning Mørch utvist etter 38 minutter. Stian Pettersen ble meid ned av sisteskansen, og dommeren pekte både på straffemerket og dro opp det røde kortet. Simen Møller ekspederte straffesparket og økte til 2-0. Like etter sendte Jesper Solli et frispark i stolpen, og Kjelsås burde i denne perioden økt ytterligere. I stedet fikk Stabæk-reservene en nokså ufortjent redusering på overtid av første omgang, da de var på en sjelden visitt og Andreas Hancke-Olsen headet inn en corner.

Kjelsås viste i andre omgang ingen tegn til nervøsitet etter Stabæks sene redusering, og kjørte mer eller mindre over sine gjester fra start. De måtte imidlertid vente et kvarter før innbytter Julian Møller spilte gjennom sin bror Simen, og alene med keeper satt han inn sitt andre. Fire minutter senere sto det 4-1 da Simen Pettersen klinket ballen i mål fra 17-18 meter, og ytterligere fire minutter senere hadde Pettersen sitt hattrick da han ble spilt gjennom av Simen Møller og scoret alene med keeper. Stian Pettersen ga tilbake med samme mynt da han på overtid passet til Simen Møller slik at også fikk sitt hattrick ved å enkelt styre inn 6-1 og sette spikeren i Stabæk-kista.

Foran 166 tilskuere var det etter hvert en maktdemonstrasjon fra Kjelsås sin side, selv om oppgaven nok ble noe enklere etter utvisningen. Det var godt over tre timer til det som skulle bli dagens andre kamp for meg, så jeg hadde flust med tid, men spaserte likevel raskt tilbake til trikkeholdeplassen for å sette kursen mot Haugerud.

Norwegian ground # 46:
Kjelsås v Stabæk II 6-1 (2-1)
2. divisjon avd. 1
Grefsen Stadion, 5 Oktober 2015
1-0 Stian Pettersen (15)
2-0 Simen Møller (str, 39)
2-1 Andreas Hancke-Olsen (45+2)
3-1 Simen Møller (61)
4-1 Stian Pettersen (65)
5-1 Stian Pettersen (69)
6-1 Simen Møller (90+3)
Inngang: 100 kroner
Tilskuere: 116

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg