Ås v Fredrikstad 23.04.2015

Torsdag 23.04.2015: Ås v Fredrikstad

Det er vel ingen hemmelighet at min entusiasme for FFK etter hvert har avtatt noe i takt med det jeg synes er en uheldig utvikling i også den norske fotballen. Når det knapt var en lokal gutt igjen på laget som virket bestå av afrikanere og andre utenlandske lykkejegere kom det til et punkt hvor jeg valgte å trekke meg litt tilbake. Det at min bror ikke lenger hadde mulighet til å kjøre til kampene i like stor grad var selvsagt også innvirkende, men faktum er at jeg de siste par årene har sett svært få FFK-kamper, og stort sett i cupen. Det var også tilfelle denne gang, da de hadde blitt satt opp med bortekamp i mitt nærområde. Det er kun en ti minutters kjøretur til Ås Stadion, og da valgte jeg denne gang å tilbringe deler av bursdagen min i Ås.

 

 

Fredrikstad har vært en enorm skuffelse for mange i starten av sesongen. Det har de også for meg, selv om jeg heller ikke hadde særlige forventninger. Men denne dagen hadde de overraskende få problemer med å feie Ås av banen. Kampen var i realiteten avgjort etter et kvarters spill, men Ås fikk et trøstemål slik at det sto 1-4 til pause. Det var en kjedelig andreomgang, der FFK virket svært fornøyd med tingenes tilstand, men puttet ytterligere ett tidlig i omgangen. Grei skuring, og avansement til neste runde for FFK.

 

 

 

Revisit:
Ås v Fredrikstad 1-5 (1-4)
NM Cupen, 1. runde
Ås Stadion, 23 April 2015
0-1 Steffen Nystrøm (4)
0-2 Amin Nazari (12)
0-3 Amin Nazari (16)
0-4 Johan Hammar (35)
1-4 Stian Kjetil Gimre (37)
1-5 Amin Nazari (52)
Inngang: 100 kr
Tilskuere: 640

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg