30.12.2014: Fotball-sightseeing i Walton-on-Thames


Jeg befant meg i Walton-on-Thames, helt nord i Surrey, der jeg hadde tenkt meg på kampen Walton Casuals v Corinthian Casuals i Isthmian League Division One North. Dessverre ble den nok et offer for det som virker være stadig mer pysete dommere, og allerede rett etter innsjekking var jeg klar over at kampen hadde blitt avlyst. Mens jeg grunnet på de andre alternativene, unnet jeg meg likevel en spasertur i Walton-on-Thames for å ta en nærmere kikk på hjemmebanene til de to lokalrivalene Walton & Hersham og Walton Casuals, som begge spiller i Isthmian League Division One North.

Walton & Hersham spiller på Stompond Lane, der buret for sleggekast og diskos vitnet om at dette er et flerbruksanlegg. Med løpebaner rundt banen er den langt fra optimal for fotball, og slike anlegg scorer aldri særlig høyt hos undertegnede. Likevel skal det sies at hovedtribunen på den ene langsiden slett ikke var så verst i seg selv.

Derfra gikk turen videre opp mot Waterside Stadium, der Walton Casuals holder til. I motsetning til hos sine lokale rivaler var her anlegget lukket og låst slik at jeg dessverre ikke fikk noen innvendig kikk. Men jeg fikk da knipset et par bilder av eksteriøret før jeg vendte om, og etter hvert satt kursen mot kamp i Aveley.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg