09.10.2014: Fotball-“sightseeing” i London

Jeg var igjen tilbake i London, der jeg i forbindelse med to kamper hadde base i metropolen i to dager på rad. Før denne torsdagens landskamp mellom England og San Marino på Wembley Stadium, slo jeg igjen ihjel litt tid med litt fotballrelatert sightseeing. Da min base var i nærliggende Seven Sisters, var det grei skuring å ta en kikk på Ashburton Grove, som jeg fortsatt foretrekker å kalle Arsenals hjemmebane. Mens en rekke turister fra andre siden av kloden var travelt opptatt med å ta bilder av hverandre foran anlegget og sammen de forskjellige statuene, slapp jeg imidlertid til lenge nok til å få foreviget statuene av både Herbert Chapman, Tony Adams, Dennis Bergkamp og Thierry Henry. Dessuten var det en morsom “vegg” utenfor anlegget, der man har satt sammen lagbilder fra forskjellige epoker til å bli et eneste langt lagbilde. Heldigvis var fotballturistene mest opptatt av den nyeste delen der man finner dagens divaer, og således fikk jeg i fred å ro granske de delene som var viet de gamle britiske heltene som spilte for klubben i en tid da toppfotballen fortsatt var herlig.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg