Drøbak/Frogn v Fredrikstad 08.06.1986

 

Søndag 08.06.1986: Drøbak/Frogn v Fredrikstad

Seiersten Stadion burde kanskje figurere som den første norske banen der jeg sa kamp, for jeg er ganske sikker på at jeg ble tatt med på kamp der i min barndom. Blant annet har jeg et minne av en kamp der, hvor jeg hadde kommet bort fra min far og gikk gråtende på leting etter ham. Men samtidig kan jeg ha blitt tatt med på Fredrikstad Stadion før den tid igjen, og uansett er FFK v Eik den første kampen jeg med sikkerhet kan huske at jeg var på.
Uansett: Drøbak/Frogn var denne sesongen nyopprykket etter å ha satt det som tydeligvis var en rekord, med imponerende tre strake opprykk. 1986-sesongen var de da også nære et fjerde, for de skulle omsider ende på 2. plassen i avdelingen – bak Moss – og dermed sikre seg kvalik om opprykk til øverste nivå. Dette var en litt spesiell kamp for min egen del, for selv om jeg i disse dager ser på meg selv som Drøbaks-gutt og gjerne ser DFI (som klubben Drøbak/Frogn blir omtalt som lokalt) gjøre det bra, har jeg med familie fra Fredrikstad/Kråkerøy samtidig alltid holdt med FFK. Dette var så vidt jeg vet den første kampen jeg så etter at vi flyttet fra Torp (mellom Fredrikstad og Sarpsborg) tilbake til Drøbak. FFKs besøk var nok også grunnen til at jeg denne søndagen var å finne på Seiersten Stadion, og selv om jeg ikke er kar om å huske stort av kamputvikling, seiret DFI og endte da også sesongen godt foran et FFK som igjen skuffet og måtte innse at de ikke klarte å oppfylle ambisjonene om retur til eliten. Da var lille DFI nærmere denne sesongen..

Norwegian ground # 2:
Drøbak/Frogn v Fredrikstad 3-2
2. divisjon avd. A
Seiersten Stadion, 8 June 1986
Att: ??

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg