Englandstur februar 2014

 

Englandstur, februar 2014:
Her sitter jeg med tenkehetta godt tredd ned over ørene, og forsøker bestemme meg for de siste destinasjoner for min februartur. Fly er bestilt, og jeg forlater igjen moderlandet neste fredag, 21. februar – med hjemreise torsdag 27. april. Det er ikke minst lørdag 22/2 og spesielt 25/2 som nå volder meg voldsomt hodebry:

Fredag 21.februar:
Shildon v Bedlington Terriers (Northern League Division 1)

Allerede spikret, og Darlington-hotell er booket.

Lørdag 22. februar:
Harwich & Parkeston v Tollesbury (Essex & Suffolk Border League)

Jeg fikk vel mer eller mindre bekreftet for få minutter siden at denne toppduellen i Essex & Suffolk Border League blir flyttet, da hjemmelaget denne dagen i stedet ser ut til å skulle spille bortekamp i denne ligaens ligakamp. Synd! Aktuelle alternativer som Great Yarmouth Town (v March Town United) og Kings Lynn Town (v Trafford) byr på en lang reisevei – spesielt førstnevnte, som nok derfor blir valgt bort. Reiseveien til Kings Lynn byr også på nesten 4 timers reise og en times venting ved togbytte i Ely. Kanskje er det en grunn til at andre nå vurderes sterkere. De mest aktuelle alternativer pr. nå:

Harrogate Town v Boston United
Halesowen Town v Chasetown
Stocksbridge Park Steels v Stafford Rangers
Kings Lynn Town v Trafford

Søndag 23. april:
Sannsynligvis fotballfri

Med kun PL-kamper som alternativ foreløpig, tyder det fortsatt på at dette blir en fotballfri dag – med en “re-visit” til Cray Wanderers (v Lewes) som eneste alternativ. Ser for meg at jeg heller benytter dagen til å hilse på noen kjente.

Mandag 24. februar:
Wealdstone v Harrow Borough – (Isthmian Premier)

Har bestemt meg for denne, med Hendon v Bognor Regis Town som fremste alternativ i tilfelle dårlig vær.

Tirsdag 25. februar:
Droylsden v Kings Lynn Town – (NPL Premier) ???

Her er jeg skikkelig “vinglepetter”, og klarer ikke helt bestemme meg. Det mest fristende er – tross grevskapscup – hjemmekamp for Weymouth (v Hamworthy United), men med den vanvittige reiseveien det innebærer dagen etter har jeg nå valgt den bort. Det samme gjelder også Whitstable Town v Merstham. Dermed står jeg igjen med en meny jeg ikke klarer å velge fra, men der dette er de mest aktuelle alternativer hittil (og jeg luter foreløpig mot besøk hos Droylsden grunnet enkel reisevei dagen etter, i tillegg til at jeg er litt interessert i sjekke ut hva som har gått så vanvittig galt denne sesongen):

Droylsden v Kings Lynn Town
Carshalton Athletic v Dulwich Hamlet
Gornal Athletic v Continental Star
Hertford Town v Biggleswade United

Onsdag 26. februar:
Buxton v Stamford – (NPL Premier)

Jeg har jo en stund ønsket meg til Buxton, og ble offer for avlysning her i mars i fjor. Nå har jeg en ny mulighet, og får forhåpentligvis se kamp på idylliske Silverlands – fotball-Englands høyest beliggende bane. Skulle uhellet være ute, er Mossley (v Trafford i Manchester Senior Cup) et meget godt alternativ. Faktisk er også de av de høyest beliggende, der de innehar fjerdeplassen på denne lista.

Så er det bare å krysse fingrene for at værgudene er med meg – slik de må sies å ha vært på forrige tur; og ikke kødder til reiseplanen min – slik tilfellet til de grader var under romjuls/nyttårsturen.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg