Cambridge United v Stockport County 06.10.2011


Torsdag 06.10.2011 Cambridge United v Stockport County


Jeg hadde intet hastverk med å nå Cambridge, så jeg stresset ikke med hverken toget fra Basildon til London Fenchurch Street, eller tubens Circle Line videre til Kings Cross. Hyppige røykepauser er en fin måte å slå ihjel litt tid, og det ble tid til mer av det før jeg hoppet på et passende tog fra Kings Cross også. Og ved ankomst Cambridge viste det seg at City Roomz rett utenfor togstasjonen ennå ikke var klare til å la meg sjekke inn. Det fikk jeg først gjøre etter ytterligere to røyk og en telefonsamtale til mannen bak nicket Modano på VGD-forumet (der jeg de siste par år har utfoldet min interesse i Øvrig Britisk-forumet), som skulle komme for å kaste glans over kveldens kamp.

Etter endelig å ha fått sjekket inn og fikset meg litt, gikk jeg bort for å ta en taxi til den koselige puben The Anchor. Men før jeg fikk røyket ferdig og kastet meg i drosjebilen, kom selveste Modano ut av stasjonen…med trøndersk selskap. Da den glade duo gikk for å sjekke inn og fjonge seg på sitt etablissement for natten, satt jeg meg i en taxi for å få tatt et bedre måltid i idylliske omgivelser på The Anchor. Men da jeg ankom måtte jeg skuffet innse at denne puben akkurat denne dagen var stengt for oppussing. Heldigvis husket jeg fra mitt tidligere besøk i sommer at den gamle puben The Eagle ikke lå langt unna. Dette var stampub for mange RAF-gutter under andre verdenskrig, noe man kan se spor av. Et måltid og noen forfriskende pints med cider senere ringte omsider Modano og spurte om veien, slik at jeg kunne gå ut og møte «the gruesome twosome» og ta de med tilbake til puben. Der koste vi oss med godt drikke frem til vi bestemte oss for å dra til Abbey Stadium i taxi.

Der ble det gjort innkjøp av mer drikke før vi etter hvert slo oss ned med noen eldre Cambridge United-supportere, som til Modanos store lettelse slett ikke var ute etter å lynsje en norsk Cambridge City-supporter på “fiendtlig” territorium. Med nyinnkjøpt skjerf og program pålydende £3 i hånden entret jeg North Terrace med Modano og trønderen, og selv under tak ble vi til tider mål for regnet som kom blåsende sidelengs inn på tribunen.

2047 tilskuere så gjestene fra Stockport ta ledelsen allerede i den TV-sendte kampens tredje minutt, da Nick Chadwick headet et frispark i mål. Under 10 minutter senere var det dog balanse i regnskapet. Adam Marriott og Michael Gash kombinerte fint, før Luke Berry dro av en forsvarer og skrudde inn 1-1 fra rett innenfor 16-meteren. Hjemmelaget tok etter dette over, og spesielt Berry var frisk. Marriott misbrukte to sjanser, og Stockports keeper Matt Glennon vartet opp med en dobbeltredning på avslutninger fra Berry og Ashley Carew. Dermed kunne vi på nytt innta baren og nye pints med stillingen 1-1 til pause. Vi var vel ikke overvettes imponert over det vi hadde sett, men våre eldre United-kompanjonger så ut til å mene det var spillemessig bortimot sesongbeste.

Hjemmelaget klarte ikke å opprettholde overtaket fra førsteomgang, da de etter pause også spilte mot en stadig økende vind. Og etter 63 minutter gikk gjestene igjen opp i ledelsen da Danny Whitehead stusset en corner i mål bak Cambridge-keeper Danny Naisbitt. Kort etter ble imidlertid Stockport redusert til 10 mann da Carl Piergianni fikk sitt andre gule kort, og etter 74 minutter sørget innbytter Jordan Patrick for ny utligning. Han fulgte opp et lite dribleraid i feltet med å avslutte fra spiss vinkel, via den bortre stolpen og inn. Nærmest seieren kom hjemmelaget rett før slutt. Glennon måtte gi retur på Rossi Jarvis’ skudd, men Ryan Charles fulgte opp med å skyte høyt over fra 5 meter…og sto muligens uansett i offside-posisjon. Dermed endte det ikke overraskende uavgjort 2-2, og dermed Stockports sjuende poengdeling på bortebane av sju mulige så langt i Conference National!

Etter ytterligere forfriskninger fikk Modano og reisefølge gleden av å bli fotografert med Stockport-manager Dietmar Hamann før vi trakk oss tilbake for kvelden. Jeg på min side hadde uansett en lang reise foran meg dagen etter.

 

English ground # 54:
Cambridge United v Stockport County 2-2 (1-1)
Conference Premier
Abbey Stadium, 6 October 2011
0-1 Nick Chadwick (3)
1-1 Luke Berry (12)
1-2 Danny Whitehead (63)
2-2 Jordan Patrick (74)
Att: 2 047
Admission: £14
Programme: £3

 

Next game: 07.10.2011: Cammell Laird v Bamber Bridge
Previous game: 05.10.2011: Grays Athletic v Tilbury

More pics 

 

 



0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg